Gå til innhold

termin i mars,fullføre studiet? Hva med penger?

husmortrall

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei! Hvis du får innvilget vanlig lån og stipend for skoleåret 07/08, blir denne summen omgjort til stipend etter at du sender inn barnets fødselsattest. Du velger selv om du vil fortsette å studere eller om du vil ta permisjon, du får uansett fødselsstipend! Lånet blir omgjort fra fødselsattesten blir behandlet hos lånekassen, så det betyr at du får vanlig lån på alt før barnet blir født.

Nei, du får ikke videre støtte hvis ikke du søker opptak på et fulltidsstudium på høsten, som du eventuelt tar permisjon fra! Forferdelig firkanta, egentlig. Lånekassen vet jo at mange bare søker opptak for å få fødselsstipend, og at de dermed ikke fortsetter utdanningen allikevel. Men en skal kanskje bare være glad for at de ikke stiller noen krav til videre utdanning...! ;)

Slenger meg litt på denne:) Har også termin i Mars (i slutten) Og har tenkt på å fullføre året.. Men går det an å fullføre, for så å søke om permisjon fra sommerferien, slik at jeg kan begynne igjen høsten 2009??? Hvis noen skjønner hva jeg mener her;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...