Gå til innhold

Har vært på ul igjen...

Dolly Duck

Anbefalte innlegg

Og spiren hadde vokst som den skulle og vi så både plommesekk og hjertebank! Er 7+2 i dag, og vi fortsetter å krysse fingrene i denne thrilleren!!

Har i dag lært å sette sprøyter, så det skal jeg altså greie å sette i magen hver dag frem til uke 36... Det var IKKE lett, men må man, så må man...

Et visdomsord sier "en, to, tre, på det fjerde skal det skje..." Vi satser på at det er riktig, og at vi kommer oss helskinnet gjennom ni måneder denne gangen! Neste kontroll er 23.7, det blir nok like spennende! Får kjempegod oppfølging på SUS!

=)

Fortsetter under...

Ja, hver dag er en prøvelse her i huset for tiden! =)

Jeg må ta Klexane sprøyter. Disse tar jeg sammen med Albyl-E, som begge virker blodfortynnende, på hver sine områder. Det er for å unngå blodpropp i livmor eller morkake, og for at spiren skal få næring gjennom blod som ikke er for tykt/koagulerende. Hadde for høye verdier på en prøve, så de regner med at det var grunnen til de 3 abortene vi hadde i fjor.

Tiden vil vise om det er rett! Disse medisinene hjelper jo ikke om det er snakk om genfeil, så vi får bare krysse alt vi har frem til duotesting!

8-)

Fint med bra oppfølging. Dette med sprøytene blir fort en vane....Jeg lider av B12 mangel og setter sprøyter på meg selv. Riktignok er jeg sykepleier, men det blir litt anneledes likevel. Og de jeg setter er i store muskler, låret helst, og ikke i underhuden. Nei, det går nok bra skal du se....

Annonse

Hei - sannsynligvis går det VELDIG bra denne gangen!!! Sier dette fordi jeg selv hadde flere aborter før legene fant ut at jeg hadde det samme som deg - større sjanse for blodpropp i morkake i svangerskap. Fikk derfor Fragmin og Albyl-E gjennom siste svangerskap og det gikk kjempebra! Fikk ei nydelig jente i oktober i fjor.

Du har funnet løsningen og da kommer alt til å gå supert!! Lykke til!

Tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger, jenter! Har ikke noen å snakke med om dette, så det er godt å ha dette forumet!

Vi er ved godt mot denne gang. Alt kjennes annerledes, har masse symptomer. Hadde ikke det de andre gangene...

Så kjekt å høre fra deg 27.okt. Fint å høre fra noen som har vært gjennom det samme! Tok det tid for deg å venne deg til å sette sprøyter? Jeg sleit i dag da sykepleier ikke var med...

=)

Hei igjen. Ja, jeg fomlet litt i begynnelsen, grudde meg til å stikke etc. Men når jeg fikk "teken" på det gikk det veldig bra. Jeg gjorde som det står i bruksanvisningen til Fragmin, holder en liten skinnfold ut fra magen og stikker i 45 graders vinkel, da kjente jeg nesten ikke stikket el fikk blåmerker. Så da gikk det veldig bra etterhvert. Jeg måtte få Fragmin etter fødsel også, hadde planlagt keisersnitt - og da stakk sykepleierne meg bare i låret. Det gjorde ikke vondt i det hele tatt. Men det står vel at en skal stikke i magen, så jeg gjorde iallfall det.

Fikk masse oppfølging på Ullevål i form av ultralyd for å måle blodgjennomstrømningen til livmor også. Var der omtrent hver 14 dag etter uke 26 pga Fragminen. Du får sikkert også det, og da får en roet seg veldig på at alt går bra der inne. Høres jo ut som om du allerede har masse symptomer - denne gangen går det riktig vei, tro på det!! Jeg var helt overveldet selv over at det faktisk gikk bra og måtte komme ganske langt uti svangerskapet før jeg turde å tenke på at det gikk bra. Nå har jeg altså mine to skjønne og lykkelig for det! Lillesnuppis er straks 9 mnd og jeg er takknemlig hver dag for at det gikk bra til slutt.

Gratulerer med voksende spire! Godt at du har fått behandling og kan gjøre noe for å beholde barnet. Jeg bruker også AlbylE og Fragmin-sprøyter pga av blodproppsrisiko. Har mistet to ganger, men fikk en nydelig gutt for to år siden (brukte blodfortynnende da) og er nå gravid i uke 34. Alt ser bra ut denne gangen også! Så da får vi heller holde ut denne hersens stikkingen!!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...