Gå til innhold

Oppklarende ord til dere som er usikker på ul/mens

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det er ikke befruktningsøyeblikket de eventuelt flytter frem eller tilbake på en ultraly- det er forventet fødselsdato.

Noen barn vokser fort, mange vokser i rykk og napp.

Noen barn trenger bare 38 uker på å gjøre seg ferdige på, mens andre barn trenger helt opp til 42 uker før de føler seg klare for verden utenfor. Ultralyden i uke 18 viser hva som vil være sannsynlig vekst for akkurat ditt barn..

Fortsetter under...

Jeg fikk samme beskjed av legen da jeg var på fosterdiagnostikk på Ullevål. Han sa at de tidligste ultralydene kunne fortelle mest om unnfangelsestidspunktet, mens en ultralyd i uke 18 kunne fortelle mest om forventet tidspunkt for fødsel og skulle IKKE brukes til å regne tilbake. Da jeg var på fosterdiagnostikk i uke 13 fikk jeg beskjed at jeg nøyaktig på dagen så langt på vei som jeg trodde selv. Mens på ordinær UL var jeg plutselig en uke lengre på vei.

• 2 måneder senere...

tusen takk for det; nå ble jeg litt lettet...første sjekk fikk jeg beskjed om termin 26.februar; andre legesjekk fikk jeg beskjed at termin var 18.februar....da var jeg utrolig lettet og glad med tanke på 'faresonen' for at en annen var far...men så fikk jeg ett sjokk når jeg var på UL på sykehuset og de mente plutselig termin er 4.mars....da er det bare en ukes margin; og såpass kan de jo kanskje ta feil...

men hvis det er den tidlige diagnostikken som gjelds for unnfangelse er jeg utrolig lettet!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...