Gå til innhold

Dere som ammer og gir flaske etterpå..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange måltider gir dere babyen i døgnet og hvor gamle er babyene deres?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

junior er 3 mnd og får 5- 6 måltider i døgnet. 1 måltid består av mm(ammer) og mme(flaske etterpå).

Skrevet

Jeg startet med mme på flaske da gutten min var 3 uker, pga lite melk og dårlig vektoppgang. Fortsatte imidlertid å amme, og gjør det fremdeles, nå er han 4,5 mnd. Han får 4 måltider mme i løpet av dagen, pluss at jeg ammer 6-8 ganger pr. dag. Om natten får han kun mm, og er tilfreds med det. I starten fikk han 6-7 måltider mme om dagen, men det var kun en ukes tid for å få ham opp i vekt. Vektoppgangen har vært kjempefin i ettertid, så han får tydeligvis det han trenger (han får så mye han vil ha). Nå har jeg så smått begynt med velling av maisgrøt, og kommer til å gi ham ett grøtmåltid pr. dag når han har vent seg til dette. Litt mye styr å kjøre dobbelt, men alt han får av mm er jo bra, pluss at det er deilig å slippe å lage til flaske om natten! Pumper også litt innimellom for at det ikke skal gå for lang tid mellom to amminger (spes om kvelden før jeg legger meg). Har gjort en del forsøk på å få opp produksjonen (alle kjerringråd er fulgt), men har vel slått meg til ro med at jeg har lite melk. Svarer på mye mer enn du spør om her, men det var min historie:-)

Skrevet

Min gutt er 2,5 mnd og får ett måltid med mm og mme etterpå.

(100 ml mme)

Det er på kvelden,og han sover fra 23 til 07 pga det.

De andre måltidene er bare mm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...