*Milla74* Skrevet 11. juli 2007 #1 Del Skrevet 11. juli 2007 Hei, jenter! Jeg håper virkelig noen kan hjelpe meg litt her, for nå sitter jeg å griner av frustrasjon og ikke minst, smerte... Gutten min er 4 uker gml. Jeg fikk en heftig brystbetennelse da han var 1 uke gml. Har MYE mm. Jeg fikk antibiotika (hestekur: 1 g 4 ganger daglig i 10 dg) Etter dette ble jeg frisk av brystbetennelsen, men fikk trolig sopp. Fikk salve (Lamisil) mot dette. Likevel er det så vondt å amme at jeg ikke greier det på det ene brystet (som hadde betennelse). Jeg pumper meg/ evt ammer med skjold, men smerten er snart uutholdelig. Når jeg ammer, er det en stikkende smerte i brystet, som ikke gir seg etter hvert. Når jeg er ferdig blir denne smerten erstattet av en brennende smerte, ja, akkurat som jeg har et stort brannsår på brystet. Det er vondt når jeg går, for da blir det bevegelse i brystet, bare jeg kommer såvidt bort på det er det dritvondt. Jeg har vært til helsesøster og lege, og får ingen hjelp. Jeg er i ferd med å gi opp hele ammeprosjektet, rett og slett fordi jeg ikke orker mer. Finnes det noen her med lignende erfaringer? Er det håp om bedring? Er det vanlig at det er så vondt å amme etter en betennelse? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9813054-vondt-%C3%A5-amme-etter-brystbetennelse/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Expat Skrevet 11. juli 2007 #2 Del Skrevet 11. juli 2007 Det høres ut som du bør snakke med legen din om pillekur for soppen. Forresten, det du har fått er ikke standarden (se link til tidsskriftet i Diadora sitt innlegg om brystbetennelse), og både du og barnet skal behandles. Ja, det går an å amme med pillekuren. Smerten du har har navn, vasospasmer eller Raynaulds syndrom, og er vanlig etter skade (som soppen og brystbetennelsen har forårsaket). Forj vondt ja! Gå inn på ammehjelpen.no, a-å, let etter det sistnevnte (Raynaulds). Vil også anbefale brystvortebeskyttelse nå, du kan kjøpe de fine innleggene i Ammehjelpens nettbutikk! Og er det sol ute så få sol på puppen, (en tynn hvit t-skjorte eller singlet over for de blyge) i en varm solvegg tar knekken på mye sopp! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9813054-vondt-%C3%A5-amme-etter-brystbetennelse/#findComment-9813535 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå