Gå til innhold

Tunge løft


Chribi

Anbefalte innlegg

Er 5+1 på vei nå.

Har en jobb hvor jeg løfter veldig tungt, og har hørt dette ikke er bra.

Vet noen hvor tungt det er snakk om?

Har ikke lyst til å si noe til sjefen enda.

 

Har sagt jeg har litt vondt i ryggen, men kan ike bruke den i 7 uker til.

 

Fint hvis noen vet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skal ikke løfte tungt for da kan du spontan abortere.. =/

 

Det er ikke mange kiloene det er snakk om altså!!

 

Lykke til !=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Hvis du har en jobb med mye tunge løft, kan du jo dra til legen å høre hva du skal gjøre. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg løfter masse tungt på jobb med masse forventninger og stress. Vet ikke om det har sammenheng men jeg mista 2 ganger nå. Er gravid igjen på ny men nå er det gudskjelov ferie. Har hørt at det ikke er farlig og andre sier det er farlig..hmm..Dra til legen din du og hør som sagt tidligere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel farlig ja. Firmaet jeg jobbet i gikk konk da jeg ble gravid, takk gud for det. Hadde mange tunge løft jeg også, og da var det snakk om 10/20 kg på en gang (uten hjelpemidler). Snakk med legen du... Og tenk deg om hva du vil prioritere... (tror ikke det er så vanskelig)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har hørt opp til 10 kilo. Tør ikke løfte så mye, men har en nevø jeg ikke greier å la være, han veier 15:) Det anbefales virkelig ikke! Bar på ei jente som veier like mye, da fikk jeg litt murring, så vil ikke anbefale deg å gjpøre det! Ble redd jeg da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sier ikke noe. Han vet godt at jeg løfter 25-30 kg hver dag. Er elevassistent på en multihandikappet gutt på 9 år.Har også rullestol som må løftes inn og ut av bilen. Gruer meg til etter sommerferien for vet jo hvor fort unger vokser i løpet av den. Føles hvertfall sånn hver høst,hehe. Skjønner ikke hvorfor jeg ble satt på han i år igjen. de vet jo at jeg har strukket ryggen min 2 ganger det siste halvåret og var til og med sykemeldt pga yrkesskade. Jeg er kun 1,60 høy og han begynner og bli lang. Og med all den tøying og trening og løft fra do og stol og sånn så er det ikke lett. Har selv sagt at jeg sliter men ingen sier stort og er redd for og ødelegge ryggen sin selv..:( Sorry at jeg overtok innlegget ditt:) måtte bare få det ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff. 10kg er jo egentlig ingenting.

Eg driver med hest,både ridning,kjøring og temming.

Her er det jo mye løfting og draing. Bæring på mat og vann,trille trillebår. Og unge,sprelske hester som drar hardt i tømmene;blir det noe forskjell fra å løfte egentlig?

 

Eg vil no tro at en må kunne løfte mer enn 10kg før det er farlig (for de som er friske)

 

Skal til jordmor i morgen,får høre med henne

Er selv 6 uker idag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Legen og jordmora mi sier at man kan løfte så tungt som man er vant til!

 

Jeg bærer lillegutt på 1 1/2 år og han er ca 11 - 12 kg.

Bærer han ut og inn i bilen og opp og ned trappa til 2 etg. der soverommet hans er!

 

Ellers har jeg løftet den minste i barneflokken hver gang jeg har gått gravid, og det er 3 og 4 år mellom dei andre!

 

Det er sikkert flere teorier om hva og hvor tungt man kan bære i graviditeten, men dette er det jeg har fått hørt!

 

Ellers må nok hver og en vurdere selv!

Sikkert lurt å være forsiktig i 1 tri!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar!

 

Må nok belage meg på og fortelle det ganske tidlig på jobben.

Å høre hva legen min sier, men har ikke time før 7 aug.

 

Får vel prøve og høre litt på kroppen, den har som regel rett!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...