Gjest irismor Skrevet 11. juli 2007 #1 Skrevet 11. juli 2007 Bare lurer c",) Vi har hytte (kanskje etter noens mening ei rønne) langt inne i de dype skoger i Odalen. Den er på ca 78 kvm, den inneholder stue, 3 soverom, kjøkken, bad, bod, sauna og do (snurredass). Der er ikke innlagt vann og strøm, men vi har 12 volts anlegg, ageregat (til 220v når gubben må se på hotel Cæsar), gasskomfyr, gasskjøleskap, dusj, brønn og rørsystem til utslagsvann. Ser at noen ikke anser det som hytte hvis man ikke har vann og kloakk. Man må vel ikke ha et bad til hvert soverom (hjemme har vi 2 soverom og 1 bad). Mye rart man lurer på når man kjeder seg *ler* Jeg er totalt "byjente" men stortrives på hytta ;-)
Gjest Skrevet 11. juli 2007 #2 Skrevet 11. juli 2007 Skjønner at du kaller dette hytte, men det er ikke min stil. Vi har landsted, der har vi vei, vann og kloakk, strøm, do og dusj, vaskemaskin og tv. For min del blir det aldri mer aktuelt å ha "hytte" uten fasiliteter som bilvei helt frem, vanlig do og dusj, strøm osv. Landstedet skal etterhvert selges, slik at vi kan kjøpe hytte et annnet sted.
Gjest mammaen til Odin og Tiril Skrevet 11. juli 2007 #3 Skrevet 11. juli 2007 Helt enig med irismor,ei hytte skal være uten dusj etc. MEN om vi skulle ha hatt oss hytte selv,så skulle e nok ha hatt det ene og det andre..altså som strøm og innlagt vann.. Har blitt litt storforlangen etter e fikk barn;P
*Kleopatra Skrevet 11. juli 2007 #4 Skrevet 11. juli 2007 Det du har er vel nettopp ei skikkelig hytte:) Har man innlagt strøm, vann og kloakk, så kaller jeg det heller for et feriehus.
Florry- m 1 stor og 1 liten Skrevet 11. juli 2007 #5 Skrevet 11. juli 2007 ei hytte er et sted jeg kan reise til for å komme vekk fra alskens kjas og mas. Jeg trives med å ha enkel standard og synes ikke det er NOE problem uten innlagt vann og strøm..Hva er problemet egentlig ved å ikke ha det? Det eneste jeg kunne ønske var innlagt do, men snurredass går greit- datteren på 6 år er ikke så gira på utedoen :0) Itiilegg synes jeg det er greit at det ikke er så langt unna veien, ihvertfall så lenge vi har småtroll og når man blir gamle.
___ Skrevet 11. juli 2007 #6 Skrevet 11. juli 2007 Jeg tror jeg sier hytte om husvære i fast materiale (i motsettning til telt), som står fast på et sted, til feriebruk i et område som er dominert av fritidsboliger. Selv har vi hytte på 35m2 uten strøm, vei eller vann langt inne i skogen. Elsker å være der.
Gjest Skrevet 11. juli 2007 #7 Skrevet 11. juli 2007 Hvor i odalen er det dere har hytte da?*nysgjerrig* Er hjemstedet mitt det.(Bor ikke der nå da)
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 11. juli 2007 #8 Skrevet 11. juli 2007 Ei hytte er et sted man kan dra for å få fred. Det innebærer for meg at man slipper tv, mobil, data, dusj, vaskemaskin, oppvaskmaskin osv. I stedet bruker man dagene på å samtale, bære ved, hente og varme vann, ha det stille og bare slappe av. Den hytta jeg har tilbrakt mest tid på har ett soverom, en kjøkkenkrok, ei lita stue, og en iskald gang til oppbevaring av mat og utstyr. Og mange ganger var vi 6 stk som lå der, uten problemer av noe slag. Det geniale er jo at når jeg skal bygge meg hytte vil ikke kostnadene overstige 100.000. Og for de pengene får jeg drømmehytta. :-)
*Isabell* Skrevet 11. juli 2007 #9 Skrevet 11. juli 2007 Når "hytta" har alt det du har hjemme så er det vel bare et feriehus etter min mening:) Vi har to hytter i familien, begge med utedo, ja vi har vann inn fra en bekk, men det resulterer i 0 vann på vinteren og frosten setter inn:) Men det er ikke noe som er deiligere enn å komme på hytta!!!
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 11. juli 2007 #10 Skrevet 11. juli 2007 Elsker hytta vår som ligger litt oppå fjellet (ike snaufjell) Vi har innlagt strøm, ikke vann. Tar med vanndunker og fyller på i nærbutikken, som vi bruker til alt annet enn vasking. Har ikke tv der, kun radio og masse bøker og leker til guttene. To soverom, en bod, utedo og vedskjul ca 10 m fra hytta. kjøkken og stue. Hele herligheten er vel på ca 70 kvm. Og den deler jeg med min søster og hennes familie (jeg og henne arvet for mange år siden) Kjenner og vet om mange som ikke hadde klart seg der med små barn, men jeg ser ikke helt problemet. Vi har vært på hytta med barn siden størsten var baby, og nå skal vi dit igjen i sommer med ny baby...
Gjest irismor Skrevet 11. juli 2007 #11 Skrevet 11. juli 2007 Om sommeren kan vi kjøre inn. Om vinteren går vi på ski ca 500 meter. Og om vinteren så er brønnen fryst, da har vi med oss vann på kanner.
suseduse Skrevet 11. juli 2007 #12 Skrevet 11. juli 2007 det du har er en litt "luksushytte" i mine øyne, men veldig smarte løsninger.. på en hytte er det ikke innlagt vann,do,bad etc. det er ikke tv der (på hytta er det forbud i mine øyne. gasskomfyr er en selvfølge, og fyring i peis jeg syns noens beskrivelser av hytter her er mere feriehus jeg... vi skal på ferie til et sted det er innlagt vann og strøm nå, men syns det er praktisk når gutten er så liten enda! men hytte syns jeg nesten blir feil ord, selv om det er "firmahytta" til gubben!
Gjest Skrevet 11. juli 2007 #13 Skrevet 11. juli 2007 For meg er hytte et sted med enklere standard enn hjemme samt at bygningen ikke er så stor. Derimot vil jeg gjerne har fasiliteter som dusj og toalett, men alt skal väre av enkel standard om det skal kvalifisere som hytte.
Gjest Skrevet 11. juli 2007 #14 Skrevet 11. juli 2007 Hehe... Etter å ha lest svarene her inne, så har jeg omdefinert mitt hytte-begrep. Jeg har ikke, og ønsker meg ikke hytte; jeg har landsted og ønsker meg feriehus... :-) Vei, vann, do, dusj, strøm, tv og dvd, vanlig komfyr, kjøleskap og oppvaskmaskin skal jeg ha. Og jeg skal ha denne ferieboligen i nærhet av et alpinanlegg og med fine skiløyper rett forbi hytta. Dessuten skal hytta ligge så nær hjemmet at vi ikke bruker mer enn en time i bil for å komme på hytta - da vet vi at hytta blir brukt. På landstedet vårt, trives jeg ikke, derfor blir det også svært lite brukt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå