Gå til innhold

Keisersnitt om ca 1 uke....

Anbefalte innlegg

Jeg har begynt å slite litt med følelsene rundt keisersnittet, og om noe av det som skal foregå er vondt??? Jeg er livredd for smerter, og er redd jeg skal få panikk når de setter spinalbedøvelsen. Er dette vondt??? Vet jeg kan få narkose, men ønsker så gjerne å være våken under snittet.

Håper på noen "positive oppløftende"svar fra dere som har hatt planlagt keisersnitt:-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9812778-keisersnitt-om-ca-1-uke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heihei. Du vill bli overrasket over hvor lite vondt du vill ha i forbindelse med keisersnittet. Trodde og det ville være ufattelig vont, men detr gikk helt greit, og bare tenk på resultatet:)

Min fødselshistorie ligger lenger ned på siden om du vill lese:)))

Jeg fikk lokalbedøvelse for spinalen, så det var et lite stikk og stort sett alt som gjorde vondt.

var så å si komplett smertefri i mange timer. å stå opp på ettermiddagen var ikke akkurat gøy, men de var flinke med smertestillende.

det er noe du må være klar over, smertefri barnefødsel fins ikke. enten er det før eller etter (vaginal eller ks), men det hele kan jo dempes ganske godt. bare spør etter mer tabletter når det ikke holder, og ikke vent med det i tilfelle.

Hei!

Jeg kjente i alle fall ingenting da de satte spinalen. Bare en merkelig følelse etterpå når den begynner å virke. Kjennes ut som om du blir veldig varm nedover skinkene og beina:)

Det var ikke noe som gjorde vondt under og etter mitt KS i alle fall. Fikk smertestillende etterpå også. Det "verste" var egentlig når JM skulle kjenne om livmoren hadde trukket seg sammen ved å klemme på magen. Jeg var helt uforberedt på at det kunne gjøre vondt (det var ikke kjempevondt), så det var nesten så jeg klappet til henne:) Hun som kjente neste gang klemte ikke så langt ned, så da gikk det kjempebra:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...