Gå til innhold

bør jeg prøve å fortsette? 6,5mnd og liker fastføde bedre....

Anbefalte innlegg

Jenta mi har alltid vært vanskelig å amme, hun er litt for nyssjerig. Nå får hun to grøt måltider + middagsglass. De siste 14 dagene har hun omtrent bare ammet 1-2 ganger om natten. Har tilbudt flere ganger på dagen, men blir bare sutrete og vrir seg vekk. Er litt bekymret for at jeg snart mister melken(må evt begynne å pumpe)

Når er det "greit" å slutte å amme??? Hun vil jo ikke ha??? Bør jeg fortsette å prøve?? (pumpe for å holde melkeprod. i gang?)

Fortsetter under...

Det er veldig vanlig at de små blir nysjerringe og er mer interessert i ting som skjer rundt om kring enn puppen. Det er ofte et ønske om å følge med kontant/distraksjoner som er årsaken til slike brystvegringer heller enn et bevist valg om i ikke die mer.

Vi støtte på samme problematikken selv. Jeg velger nå å amme før alle måltidene i stedet for etter. Da går det bedre.

Prøv å sett deg på at stille litt mørkt sted uten så mange distraksjoner. Gi han/henne et par minutter mens du går litt rundt og beroliger henne/han, før du legger til brystet. Fårhåpentligvis funker det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...