Gå til innhold

Legefaen!!!

Anbefalte innlegg

Er 22 uker på vei og tok opp for andre gang at jeg ønsker keisersnitt. Har hatt en forferdelig fødsel fra før med tang og vakuum og et hastekeisernitt. Så ser hun på meg og sier: "har du bestemt deg for det nå da?"....Hørt på makan????? Jeg sitter og sier at jeg er redd for mitt liv og barnet mitt siden jeg ikke får mer enn 6 til centimeter åpning!! Det er ikke lett når legene ikke hører hva du sier. Enden på visa ble at hun skulle sende en henvisning da... Men makan til treig kjærring!! Skal undre på hva jeg må si på sykehuset for at de skal forstå at jeg ikke kan føde vaginalt??? Jeg orker ikke et hastekeisersnitt til...

sukk..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9812537-legefaen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hm.. merkelig lege og oppførsel..

Jeg har bare vært til jordmorsamtale pga traumatisk første fødsel. Sa da at jeg ønsket planlagt ks og at vaginalt ikke var noe alternativ.

Hun kvitterte da med at hun ikke hadde motargumenter å komme med og at ingen kan nekte meg ks. Man skal ikke bli tvunget til ks i Norge om man har god grunn.

Dessuten er jeg helt sikker på at barnet inne i deg har krav på og veldig godt av at du blir tatt godt hånd om. Dette gjør deg jo sikkert urolig, og følelser påvirker jo barnet der inne i magehulen..

Lykke til da---

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9812537-legefaen/#findComment-9825808
Del på andre sider

For en utrolig arrogant lege!!!!! Helt utrolig! Har også vært igjennom en traumatisk fødsel m vakuum og totalruptur. Skal til samtale hos jordmor, og er utrolig spent... Skal føde på sykehuset i Lillehammer, er det flere her med erfaringer fra dette sykehuset i forhold til KS???

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9812537-legefaen/#findComment-9826022
Del på andre sider

Av og til kan en lure på HVORFOR kvinner orker å føde flere barn til dette landet Norge ..... utakk og ufin behandling man får for dette og risikere eget liv & helse når en veit legene tydligvis gir fullstendig fan i helsa de etterpå - men skal tvinges til vaginal fødtsel uansett nærmest risiko .. ??? . --- trøster med at det er " bare å operere skadene " etterpå .. HALLO - Hva med å forebygge at skader skjer ved å TA Keisersnitt . . Og hvorfor ikke bare planlegge graviditet bedre - kvinner ...? og bare reise vekk til utlandet og få human & god fødtselshjelp der i stede ... og berge eget skinn og helse ! Høres ut som alle kvinner i Norge blir behandlet like jævlig uansett hvor en nærmest bor . Leser hver dag om dere stakkarer som blir nektet KS netsen uansett hvor gode grunner dere har og traumatiske tidligere fødtselsopplevelser dere har fra før med totalruptur og div .- og fremdeles blir nektet KS . Herregud hvor lite vi kvinner er verdt i det norske samfunn . Som kan behandles så elendig i år -07 . Slutt å få barn . - fødtselstallene går jo bare ned og ned for hvert år . Og regjeringen fortviler ..? Kanskje det å føde barn blir verdsatt når hele samfunnet " trues " av totall sammenbrudd .Kåre Willock har jo foreslått " fødepremie " på 250 000 kr til de som føder barn før 30 års alder ..... ting begynner å skje ..... i vår favør . Han skulle heller foreslått 100 % Valgfrihet / rett til å bestemme fødtselsmetode selv for kvinner . Da hadde nok mange " nye borgere " sett dagens lys tror nå jeg . Det finnes faktisk mange kvinner ( store mørketall ) som velger å¨aldri bli gravide i dag forde de har sterk fødtselsangst og ikke får tilbud om KS . Mange utsetter og utsetter barnefødtsel - til det er for sent . Til de er blitt for gamle .. pga den restriktive KS - politikken i landet vårt . Helt sykt . Dette er jo et stort problem ...... kanskje vi bør skrive ønskebrev til Kåre Willoch og legge problemet frem .... Han kan tale vår sak om han blir informert om norske kvinners problemer med å få den hjelpen de trenger til å føde flere barn i Norge ... ! Noen som kan forhandle for oss - må kontaktes . Noen med politisk stor vekt og betydning i samfunnet ... ! Omså tipse Kåre Willoch om denne web . side - så kan han lese selv hvordan kvinner ikke tør å bli gravide i Norge pga 0 medbestemmelsesrett i valg av fødtselsmetode . Omså ET ANONYMT BREV som informerer om EN av det virkelig problemet . Det kunne hjelpe .... Noe må forbedres nå på Norske Sykehus om ikke flere kvinner & menn skal egentlig ufrivillig bli barnløse pga fødtselsangst . FOR DET FINNES MANGE I NORGES LAND .

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9812537-legefaen/#findComment-9838364
Del på andre sider

Annonse

Vet han er en veldig bra og flott lege ja.Alle skryter slik av han Josef Ekgren .Synd det ikke er flere som han ... Har snakket med han selv via tlf. Men desverre blir det vanskelig å få hjelp der av han - når jeg ikke bor i den kanten av landet . Jeg er fastlåst og må benytte et nordnorsk sykehus enten jeg vil eller ikke . Men de har ALLE nektet å gi KS i Nord området selv med legeattest og attest fra psykolog - " prøvefødtsel " er det beste tilbud jeg har fått ..... men det stoler jeg ikke på , kunn et forsøk på lureri det : ) Uaktuelt for meg ! . Og fritt sykehusvalg gjelder ikke for alle tydligvis - fikk avslag også på Rikshospitalet i sør .... med begrunnelse om at selv etter flere flyreiser for KS samtaler hos dem på Rikshospitalet - var jeg ikke garantert KS hos dem heller fikk jeg beskjed om ... hjelpsom hva ??? Ville bli for kostbart å reise siden jeg har krav på å få dekket helseutgiftene mine .... Så jeg er tvunget til å reise til utlandet på privatsykehus nå og betale ALLT selv , jeg og min mann , - MYE ENKLERE FOR MEG FAKTISK . Jeg og min mann er enige om det nå . Jeg har jo fått avslag på alle sykehus og o forståelse eller hjelp i Norge - så nå er jeg lei av å bruke mer tid & penger på dem . Nå velger vi å betale for KS på privatklinikk . Så utenlandsk helsetilbud ( privat ) er redningen for meg / oss , Ellers ville vi forblitt barnløse .... garantert og jeg blir jo ikke yngre med årene - er over 30 år nå .. . Så kan ikke kaste bort flere år på leger som uansett ikke vil forstå problemet men tvinge igjennom noe som er utenkelig for meg og jeg føler meg alltfor gammel til rett og slett- kommer aldri til å gå lett i min alder rett og slett og jeg vet KS er aller best i mitt tilfelle psykisk & fysisk .Det svir i lommeboken ja for oss - men jeg greier i det minste å få 1 barn da mens jeg ennå er i fruktbar alder ..Det ene barnet vil i hvertfall bli fryktelig bortskjemt og ønsket av oss begge - vi betaler DYRT for å få det hi hi og elsket og få alle muligheter om det noengang kommer til verden . Jeg er fornøyd med å få bare 1 barn .Så har vi nå fått oppleve det også : ) Så privatsykehus ble til slutt redningen for oss - da er det jo bare å begynne snart å " prøve " å få til en spire snart .......... Dere skal få full rapport om mitt luxuriøse spennende opphold og KS fødtsel på privatsykehus i utlandet , blir en flott , spennende opplevelse for oss begge . ..og føler da jeg er i 100 % trygge hender .Nei statlig sykehus kan brukes til andre ting . Men til fødtsel - så syns jeg privat alternativ er best .Jeg finner meg ikke i noe tull . nemlig ..! En gjør jo ikke dette hver dag tross allt - så den ene gangen bør bli en best mulig opplevelse

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9812537-legefaen/#findComment-9838969
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...