Gå til innhold

Kan en baby på 10 mnd sove i stor seng?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet vårt liker seg best i større senger. Sover mye bedre der. Lurer derfor på å gi henne en stor seng allerede. Er det mulig? Hvordan kan jeg sikre henne på best mulig måte isåfall?

Skrevet

Ingen? Event finnes det innvendinger mot at de ligger direkte på golvet så lenge rommet er sikret?

Skrevet

Hva mener du med stor seng? Ikke noe i veien for det så lenge du har grind som hindrer at babyen din faller ut. Jeg ville aldri latt babyen min ligge på gulvet, på madrass. Men stor seng er jo flott hvis babyen din trives med det, men jeg ville for all del hatt en grind foran slik at babyen ikke ruller ut.

Skrevet

Jeg mener det må være det samme hvor ungen sover så lenge ungen sover godt og ligger trygt.... Hvis det er på gulvet på en madrass i et rom som er trygt så hvorfor ikke??

Skrevet

Takk for svar! Du anonym som svarte meg. Hvorfor ville du aldri hatt barnet på gulvet?

Jeg bare lurer. Jeg tror nemlig det er en fin løsning. Så lenge rommet er sikkert såklart! På denne måten får barnet vårt sovet i stor seng som hun elsker, og vi kan ligge sammen med henne om det er behov for det.

Tar gjerne mot flere meninger. Hva mener dere om å ha madrass på gulvet til en 10 mnd gammel baby?

Hilsen HI

Skrevet

Klarer du å sikre sengen så godt at hun ikke faller ut? Vet ikke om hun har begynt å reise seg enda, men når hun gjør det så må det jo være veldig høye grinder rundt så hun ikke skal falle ut (det er jo en grunn til at de fleste barn sover i grindseng...)

Når det gjelder å sove på madrass rett på gulvet er jeg også litt skeptisk. Mamma er veldig nøye på sånt, og likte f.eks ikke når jeg hadde datteren min i dypvognen (uten understell) når jeg overnattet hos de en gang. Tror grunnen er at det ofte er litt kaldt på gulvet, kaldere enn i luften. Og da kan kanskje madrassen også bli litt kald?

Men en madrass rett på gulvet må jo også sikres, ikke noe godt å rulle ned fra en 10-15 cm høy madrass heller.

Skrevet

lurer på det samme... vi har samsovet hele tiden, han er 10mnd nå, og ruller seg rundt og sover veldig godt i stor seng ( dobbelseng altså). Han HATER sprinkelsenga si...

har noen et tips om hva man skal / kan gjøre? Har en skuvseng ( uttrekkbar barneseng) som er klar til bruk, den har ikke sprinkler da så jeg antar han vil falle ut ....

Skrevet

Bør være rimelig godt sikret, lillegutt har ramla ut noen ganger, derfor la jeg alltid dyner og puter rundt senga pluss at to sider stod inntil vegg..men plutselig en dag krabber han rundt /over deg uten at du våkner og dunk..

en madrass rett på gulvet er det ikke noe galt i, men madrassen vil ikke få nok lufting. alle svetter en del i løpet av en natt.

Skrevet

min sover på madrass på gulvet. nekter og sove i sprinkelseng. tror han føler seg fanget han er snart 8 måneder

Skrevet

Takk for svar!!:)

Jeg tror nok vil går for løsningen med en god madrass rett på gulvet. Blir å lage en koselig sovekrok med madrass og gode puter rundt.

Tror det blir fint jeg.

Skal sikre rommet godt da. Alle stikkontakter osv.

Skrevet

Ser ikke noe problem i det jeg :-) Du gav meg faktisk en go ide du :-)

Lukas skaller seg både gul og blå i spinkelsengen sin han stakkers :-p

Ser for meg en sikkelig koselig krok. Er kanskje litt verre i og med at han går og kommer seg stort sett dit han vil?

Skrevet

Mari81: Jenta mi går snart hun å. Men jeg tror likevel dette skal gå. Man må bare passe på å sikre rommet godt. Og sikre event gangen mellom deres rom og hans rom itilfelle han skulle finne på å gå inn til dere:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...