Gå til innhold

tannlege...


mamman til leon og Noah

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei. Jeg var hos tannlegen igår, og jeg fikk vite at de helst ikke tar røntgen når man er gravid. Det er helt iorden å dra dit, bare si at du er gravid når du kommer dit!!

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du kan gå til tannlegen. Si i fra til tannlegen at du er gravid. De er forsiktige med å ta røntgen når man er gravid....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var nettopp hos tannlegen. Jeg fortalte at jeg var gravid, men de sa at det ikke var noe problem med røntgen. De tok faktisk røntgen av både tennene og hele kjeven til slutt pga mulig problematiske visdomstenner. Tannlegesekretæren sa at du får 50 ganger så mye stråling av å fly, og jeg flyr mye gjennom jobben. Tannlegen sa at røntgenmaskinene de har i dag er mye bedre enn de som fantes for noen år siden, og at de er mye mer konsentrert på munnen og lite på resten av kroppen. Jeg vet ikke sannheten her, jeg bare formidler hva jeg fikk høre av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

leste i et innlegg lengre ned om at tannlegen til ei hadde anbefalt å vente med å ordne en tann fordi han ikke anbefalte bedøvelse. jeg må trekke en tann snart og jeg kan ikke vente til jeg er ferdig å gå gravid. jeg kan alltis borre uten bedøvelse, men å trekke tør jeg ikke uten.

noen tannleger sier det ikke gjør noe og noen sier at det gjør noe.

dette sier kanskje mer om at de ikke vet også svarer de det de vil. vet ikke jeg. men vil jo ikke gjøre noe som kan påvirke fosteret på en eller annen måte. litt teitete kanskje men jeg er i 1trimester og da vil jeg være litt xtra forsiktig.

noen som kjenner noen tannleger som kanskje kan få noen svar så vi får litt flere synspunkter.

tannlegen min sa at det ikke gjorde noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg ble det snakk om at jeg skulle fjerne en visdomstann, men det ville tannlegen vente med til jeg var ferdig med svangerskapet. Ikke pga bedøvelsen (for det mente han var uproblematisk), men fordi jeg ville bli nødt til å ta sterkt smertestillende et par dager etterpå. Jeg er enig i at det kunne vært ok med et svar fra en tannlege her. Er det noen tannleger her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

åå da var det sikkert deg. ble litt mer trygg nå. ettersom jeg ikke kan vente så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...