Gå til innhold

Ang barnehage: Tøffler/innesko og ekstra sko? (på skravle også)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Hva bruker dere til tøffler/innesko?

Har dere også stående ekstra sko i barnehagen i tilfelle de blir våte?

Og hva slags sko har dere i det hele tatt?

Mini har foreløpig bare et par sandaler og joggesko. Bør sikkert ha støvler til barnehagestart??

Takk for svar :)

Skrevet

Vi bruker bare innesko i barnehagen. Her hjemme går det i sokker.

Skobutikkene har egne hyller for innesko. Jeg anbefaler å brukel itt penger på innesko. Dette er sko som lett blir slaskete. Dette skjedde oss og det resulterte i at småen begynte å gå skjevt. Ettersom han bare hadde skoene på i barnehagen tok det en tid før jeg så det. Så heretter kjøper jeg ikke noe billig og tenker : " det er jo bare tøffler". På varme dager er det mange som bruker sandaler som innesko.

Ellers har vi joggesko og støvler i barnehagen. Han har også et ekstra par joggesko hjemme++. Ofte er barnehageskoene både våte og skitne, så om vi skal på f.eks. handletur senere på dagen er det greit å ha rene par. Anbefaler ikke støvler med for. De lukter fort vondt og tar lang tid å tørke. Så send heller med noen raggsokker. Jeg legger også oppi ullsåler da støvlene ellers er svært kalde.

Vintersko kommer senere.....

Skrevet

Vi bruker tøfler og gymsokker-aktige sko inne. Så har han støvler der også. Han har alltid på seg joggesko når han kommer til barnehagen.

Skrevet

Vi bruker sandaler til snuppa år på 17 mnd. inne i barnhehagen. Bir veldig fort varm og klam på beina så da er det deilig med sandaler.

Bruker gåskoen (type første sko) eller joggesko til og i barnehagen. Har ikke ekstra sko stående.

men vi har ett par gummistøvler i barnehgen og ett par hjemme. da tar vi bare med regntøyet hjem i helgen hvis det er spådd regn elelr er utrykt for det.

Skrevet

Vi bruker kun sklisokker. De ville at vi skulle ha type skinntøffler. Så vi kjøpte tigidus, men de har de aldri giddet å bruke. Jeg ser an været, er det regn sender jeg han avgårde i sko, men sender med støvler.' Skal kjøpe ekstra støvler å ha i barnehagen til høsten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...