Gå til innhold

Noen som bor sammen med en revmatiker?

Anbefalte innlegg

Bor sammen med en med Bechtrew, artritt og noe plaget med mb Chron. Hvordan løser dere dagliglivet med små barn, husarbeide og praktiske ting i heimen.

Min kjære er en stabeis som ikke vil innrømme at han er syk, på jobben bruker han jo hodet og det er det ikke noe i veien med :o) Det sliter å se når han har smerter som fører til dårlig bevegelighet, tretthet som gjør ham utslitt etter en vanlig arbeidsdag, søvnløshet pga smerter. Alikevel er det omtrent helt umulig å få ham til legen for en sykemelding i de dårligste periodene.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9811346-noen-som-bor-sammen-med-en-revmatiker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, men jeg bor sammen med en med MS og har noen av de samme dilemmaene som deg. Han driver eget firma i tillegg til at han har en far som er pensjonist og en bror som er syk som trenger mye av hans energi og tid også. Jeg er livredd for at han skal få en dårlig periode, han skjuler symptomene sine bra. Det er ikke bra om bransjen han jobber i får vite om sykdommen hans.

Vi har to barn 3 og 6 år. Jeg jobber full tid. Han har ikke mye overskudd til å jobbe ekstra som et eget firma ofte krever, så vi trenger begge lønningene.

Vi løser det ved at vi begynner tidlig på morgenen, han leverer og jeg henter (jeg har en mor som også hjelper til med å levere i barnehagen), han lager middag mens jeg passer på at ungene ikke forstyrrer han. Jeg tar oppvasken og legger ungene mens han hviler på soverommet og ser på TV. Resten av kvelden slapper vi av sammen.

Husarbeidet tar jeg i helgene mens han tar med ungene i butikken, eller jeg tar det innimellom i de dagene jeg har hjemmekontor.

Jeg prøver også å ta med ungene litt ut i helgene slik at han skal få ro og i feriene er jeg en uke sammen med ungene alene på hytta mens han forhåpentligvis tar seg inn litt.

Men det føles som vi lever på lånt tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...