Tigermor. Skrevet 11. juli 2007 #1 Del Skrevet 11. juli 2007 Jeg har vært lærling i et år nå og har fått innvilget søknaden på lån/stipend 07/08. Jeg venter barn i desember men sliter med bekkenløsning og tror ikke jeg klarer å jobbe så veldig mye lenger før jeg blir helt sykmeldt. Jeg mister vel ikke retten til å få utbetalt lån ifra lånekassen av den grunn? Vi klarer nemlig ikke å overleve på lærlingelønna mi enda og er avhengig av lånet fra lånekassen! Så lenge jeg har rett til støtte de 6siste mnd før fødselen får jeg jo også fødselstipend når barnet blir født, så om jeg mister støtten går jeg glipp av ganske mye penger =( Har lest på lånekassens nettsider selv og forstod det sånn at man ikke mister studiestøtten selv om man blir sykmeldt (man kan ha krav på sykestipend i inntil 4mnd og 2uker,men jeg får sykelønn fra arbeidsplassen og da har jeg ikke rett på sykestipend), men om noen vet dette helt sikkert så vil jeg veldig gjerne vite det =) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9810981-sykmeldt-l%C3%A6rlinghva-har-jeg-krav-p%C3%A5/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå