Gå til innhold

hvorfor ikke skikkelig svar av ammehjelpen?

Anbefalte innlegg

har ringt de og sendt ce mail ,men får ikke skikkelig svar. sendte nettopp en mail også til de hvor jeg forklarte grundig hvorfor jeg ikke kunne amme, men at jeg trenger hjelp med pumpinga og hvordan jeg kan øka melke prod osv. men der også får jeg til svar at jeg må amme så ofte som mulig. også en kjempe lang avhandling om hvordan jeg kan amme og årsaker til lite melk. men jeg skrev jo at jeg har hatt mye melk. men at småen sov mye i begynnelsa så det gikk ned og nå må jeg øke igjen. hvorfor kan ingen svare meg skikkelig.

også de gangene jeg har ringt og sagt at jeg sliter med pumpinga så begynner de å spørre hvorfor jeg ikke ammer og kommer med hvert sitt tips til hva jeg kan gjøre for å amme igjen. enda jeg sier jeg har prøvd det meste og ikke orker å amme. er nesten så de prøver å gi meg dårlig samvittighet for at jeg ikke ammer jo.

Fortsetter under...

Så synd at du opplever det slik - jeg har fått god hjelp!

Kan legge inn rådene jeg fikk her i morgen hvis du ikke har fått hjelp av en av ammehjelperne her inne innen den tid. Nå er det natta igjen...zzz...

Hilsen nattpumpende

Et kjapt tips sånn i forbifarten, les på flaskeposten.org (der er det en del som har fullpumpet)... Svarer litt mer senere, om du forteller litt mer om hvordan det er akkurat nå? Vektoppgang, antall pumpinger, hvilken pumpe...om du har spray, hva du forsøker.

har fått noe på resept hos legen som jeg skal å hente ut i dag, er visst en spray for utdrivningsrefleksen ja. jeg har medela sin elektriske, for den er dobbel og det er et must for fullpumpere :-) er ganske fornøyd med den egentlig, vektoppgangen til lille gull er bra han hadde bare 70 gr på en uke når han fikk ifra kopp, men nå har vi gått over til flaske og nå hadde han gått opp nesten 500gr på en uke. fødslesvekten var 3850 og nå er han 3 uker og 5 dager og 4300 gr :-)

har holdt på med økedager på pumpinga i 5 døgn å det virka til slutt så nå får jeg 50 på hver pupp hvis det er god flyt. men er enda litt for lite. småen vil ha 160 til hvert måltid. men så lenge for så lite phu. så skal fortsette å øke, og da pumper jeg hver 1 1/2 time noen ganger 2 time. om natten går det ikke mer enn 4 timer i mellom. prøver å legge han til puppen noen ganger etter at jeg har pumpet meg. får håpe det går bedre med denne sprayen, for man skal vel ikke pumpe visst det ikke kommer noe. men prøver også en varm rispute på brystene, men kjenner bare jeg får "melkepupp" i tide å utide å sjeldent når jeg pumper, heller ikke når jeg ammer han.

Annonse

Pumpen er fin, flaske er jo bra når han ikke skal suge så veldig mye allikevel ;) Du får nok stor effekt av sprayen. Når du setter deg til, så sitt godt, ro ned ordentlig, du kan forresten godt riste frem melka litt (jada, len deg forrover og shake it baby...) Lecitin i tillegg (får du tak i 550mg kapslene kan du ta en morgen og kveld) så renner det ihvertfall kjapt. Du kan tørrpumpe (ikke på max da, og det skal ikke gjøre vondt) opp til 15min (hele pumpetiden).

hehe melkepupp er når det liksom prikker og stikker inni puppen, når jeg kjenner melka kommer, eller at utdrivningsrefleksen funker da. har brukt varm rispute til å legge på brystene før pumping for å hjelpe til å få melkepupp :-) hehe håper du også ble litt klokere, tusen takk for gode råd expat. fant mye interessant på flaskeposten sidene iaf.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...