Anonym bruker Skrevet 10. juli 2007 #1 Del Skrevet 10. juli 2007 Jeg venter jente og er selvfølgelig lykkelig for det, men jeg ønsket ingen av kjønnene mer enn noe annet og hadde vært like lykkelig hvis det var en gutt i magen min. Jeg er rett og slett stolt og takknemlig over å bære på et lite barn som snart skal komme til verden..... Får stadig høre kommentarer om hvor heldig jeg er som får jente og til og med spørsmål om hvordan jeg har greid å få jente, om vi har kjøpt masse rosa, hvor man kan få tak i rosa ditt og rosa datt..... Blir helt matt av sånt jeg...er det virkelig noen som tenker slik? Trodde liksom det var like fint å få gutt som å få jente jeg da, særlig her i Norge hvor vi er så opptatt av likeverd og likestilling, men det er tydeligvis ekstra stas med jente har jeg begynt å skjønne! Og folk blir helt rare i ansiktet når jeg sier at nei, vi har nesten ikke kjøpt noe rosa i det hele tatt, et par småting bare. Resten er i klare fine farger som rødt, grønt, gult, turkis. Noen skikkelig stilige svarte babybukser med svarte små sokker til. Blå gardiner med dyr på! Grønn barnevogn! Sengesett i hvitt, i gult og i rutete blått og hvitt! Babytepper i gult og turkis. Er skikkelig lei av alt rosa-styret, og litt i proteset fordi det er så forventet at vi skal gå amok med rosa så kommer jeg til å kle henne i alle andre farger enn rosa og kjøpe tråbil til henne! Hvis jenta vår ønsker seg rosa og barbie når hun blir større, skal hun selvsagt få lov å være "rosa-jente" altså, men jeg vil bare fremheve at det er et BARN, ikke en prinsesse-dokke! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9809967-jentelykkerosa-og-blonder/
Adriansmor med tulla Skrevet 11. juli 2007 #2 Del Skrevet 11. juli 2007 Du legger jo meri det enn andre jør.... ! Jeg har enn gutt fra før og har nå fått vite at jeg venter jente og syns selfølglig det er arti. Da blir det mye blonder og rosa kjoler ja men var glad når jeg fikk gutten åsså men da var jo alt lyseblått .... du skal være glad for at folk bryr seg og ikke tenke så dømmende uansett som du sier er vi heldige som kan få egne barn ikke alle kan det.Men skal vente litt med rosa kjøpingen til i september skal på flere ul er jo mange som har fått beskjed jente og det viser seg senere å være gutt=) lykke til videre Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9809967-jentelykkerosa-og-blonder/#findComment-9811548
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2007 #3 Del Skrevet 11. juli 2007 Jeg tenker ikke dømmende og jeg tror virkelig ikke jeg legger mer i det enn andre gjør. Faktisk har jeg prøvd lenge å la være å bry meg så mye om det, men det kommer nesten daglig en eller annen kommentar og det overrasker meg hvor mange som har denne innstillingen. Jeg er kjempeglad for alle som bryr seg og er engasjerte, men jeg synes ikke det er å bry seg og vise omsorg å fremheve hvor fint det er at det blir en jente. Og tro meg, jeg har fått høre mye om dette nå!!!. En på jobben fikk gutt like før jeg fikk vite at jeg får jente, og det har vært snakket og kommentert MYE om at jeg er heldigere enn henne etc. En kollega presterte til og med å si "Hvorfor skal du være heldigere enn oss andre?" (De fleste på jobben min har sønner). Og en sa "Enda bedre"! da hun fikk vite at jeg venter jente. Det er DET jeg reagerer på, ikke at folk engasjerer seg og spør og sånt.Det er koselig når de spør hvordan det går, om jeg har kjent spark, om de kan få kjenne på magen etc. Jeg forstår selvfølgelig at du synes det er artig at dere får jente nå, siden dere har en gutt. Det er jo fint å få oppleve å bli foreldre både til gutt og jente. Men du hadde sikkert blitt lei deg hvis du fikk kommentarer av typen "Jaja....dere får prøve igjen da vettu"??? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9809967-jentelykkerosa-og-blonder/#findComment-9812486
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2007 #4 Del Skrevet 11. juli 2007 Jeg synes det er trist at så mange foretrekker jenter framfor gutter(det er i hvertfall det folk gir uttrykk for). Jeg har selv 4 gutter og er umåtelig glad for de, ville ikke for alt i verden byttet med 4 jenter..Men nå har jeg gått og hørt på helt siden sistemann ble født at du skal vel prøve igjen du må vel ha ei jente også,- jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg MÅ det. nå er jeg riktignok gravid igjen men det har ikke noe med at jeg ønsker ei jente, for rent statistisk sett så har jeg størst sjanse for gutt igjen når jeg har gutter fra før.- jeg tror at var det viktig for oss guttemammaer å få ei jente hadde vel flere av oss reist til russland.....jeg elsker barn og får de fordi jeg har lyst på de uansett kjønn. -Tenk bare hvis det blir ei jenta denne gangen, lillesøster i en flokk med 4 barske gutter... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9809967-jentelykkerosa-og-blonder/#findComment-9813578
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2007 #5 Del Skrevet 11. juli 2007 det er faktisk en av grunnene til at jeg har ønsket meg gutt alle 3 gangene.jeg kan ikke tenke meg noe tåpligere en alt det rosa greiene med blonder ,rysjer og prinsessetull!!!finnes jo nesten ikke annet i butikkene!!!er tante til 4 jenter og kjøper en del jenteklær forde om jeg selv venter 3 gutten.nei takke meg til litt gammeldagse enkle pene kjoler med små blomster eller ruter.er da det som er søtt!!ikke alt dette stæsje. og en del mødre kler søren meg jentungene sine som sexobjekter fra skolealder.får helt sjokk jeg når jeg flere ganger har sett små jenter i rett og slett sexye klær og sminket og med voksne øredobber og hårfasong som en tenåring! det er selfølgelig ikke alle men ofte nok.er ikke rart det er mye rart her i verden Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9809967-jentelykkerosa-og-blonder/#findComment-9814046
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2007 #6 Del Skrevet 11. juli 2007 Hei! :-) Elsker sånn rosa stæsj jeg da! :-)) Men ikke noe om å ha på små jenter sexy klær, det syns jeg er rett og slett ufyselig! :-( Ville aldri hatt på jenta mi sexy ungdomsklær når hun var mindre! Og det kommer jeg ikke til å gjøre hvis det er jente i magen nå heller! Men prinsessekjoler og pynt er topp, det synest mi eldste også da hun var mindre! Ei ekte prinsessejente! :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9809967-jentelykkerosa-og-blonder/#findComment-9814564
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå