Anonym bruker Skrevet 10. juli 2007 #1 Skrevet 10. juli 2007 jeg har falt totalt for navnet julia,å vil gjerne at jenta skal hete det. men far nekter,uten å kan gi en grunn.saken er den at han gjorde det slutt for 14 dager siden,(OGSÅ uten noen spes grunn) før respekterte jeg hans nei på navnet,men når han plutselig velger å gå fra meg 2 mnd før fødsel,har jeg ikke et fnugg av respekt igjen,å kommer til å kalle jenta for julia!!! hva syns dere om det??
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2007 #2 Skrevet 10. juli 2007 Jeg synes du skal respektere far. Det er like mye hans datter som din. Det må gå an å bli enige om slikt selv om det gikk ræva med forholdet. Dere skal (forhåpentligvis) begge være foreldre til denne jenta til dere dauer.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2007 #3 Skrevet 10. juli 2007 Noen privilegier sier man fra seg når man stikker av.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2007 #4 Skrevet 11. juli 2007 gi meg EN grunn til at jeg skal respektere en mann som forlater samboer og snart FEM barn??? den respekten mistet han da han gikk ut av døren,sorry vet jeg provoserer mange nå.
sol og varme Skrevet 15. juli 2007 #5 Skrevet 15. juli 2007 synes julia var et fint navn, og ønsker du dette så ta det! Han gjort det enkelt for deg - han har dratt fra dere begge to - det viser hverken forståelse eller respekt for deg og den lille... Når du får et barn utenom samboerskap får du ene foreldreansvaret og kan velge både for-og etternavn slik du selv ønsker! Og når han ikke kan gi deg noen grunn hverken for navnet eller å forlate deg så skjønner jeg ikke hvorfor du skal ligge på dine "knær" og respektere han i noe som faktisk han driter fullt ut i!!!
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2007 #6 Skrevet 15. juli 2007 vi har snart fem barn!! fikk høre i helga hvorfor han dro så fort,DAME!! (kommer ikke som et sjokk da,eneste grunnen til at en mann stuper ut av et forhold er jo vist de finner en ny) hun begynner på j så det er nok derfor han ikke vil ha julia.. men det skal hun:) HI
magj Skrevet 24. juli 2007 #7 Skrevet 24. juli 2007 Uansett om en forelsker seg i annen dame, forlater en ikke en gravid samboer og fire barn!!! Hilsen medsøster, med nr 5 i magen, men heldigvis med mannen hjemme
emili78 Skrevet 24. juli 2007 #8 Skrevet 24. juli 2007 Jeg synes du skal si at du vil at barnet skal hete Julia, så får han velge ett annet som passer til det. Da får barnet dobbelt navn og begge får viljen sin:-)) Stå på du stakkars deg, slike menn som hopper ut pga en annen dame vil ofte inn i forholdet igjen, du sitter igjen med "vinnerkortet" og god sammvitighet.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2007 #9 Skrevet 25. juli 2007 Har han noen ønsker da? Er det mulig å gi jenta dobbelt navn f.eks? Selv om han har valgt å forlate deg, så er han fortsatt barnets far, og ikke la det ødelegge for din datter. Hun må jo få kjenne sin far på sin måte og ikke din, hun må få lage sine egne meninger om sin far når den tid kommer, du kan ikke lage hennes meninger, for det blir for dumt. Følelser er noe vi ikke kan styre. Han har sikkert en grunn for å gå, selv om ham har en veldig god grunn for å bli :-) Men uansett, så må du ha lykke til da :-)
stavangermamma3 Skrevet 26. juli 2007 #10 Skrevet 26. juli 2007 Gjør som du vil. Han kommer til å være like glad i jenta om hun heter Julia eller Marthe. Stikker man av så har man ikke så mye å si
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2007 #11 Skrevet 26. juli 2007 syns ikke du skal respektere han en dritt......han fortjener ikke det!!!
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2007 #12 Skrevet 26. juli 2007 Gratulerer med lille Julia i magen. Han mistet sin stemmeretten da han gikk ut døren fra sin gravide kvinne og sine barn til sin nye elskerinne. Noen skriver at siden dere er to foreldre skal hans syn respekteres. Det er jeg helt uenig i. Barnet har kanskje på et eller annet tidspunkt rett til samvær med far... men det er en helt annen historie.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2007 #13 Skrevet 28. juli 2007 HI her. helt enig med deg ovenfor. navnet på jenta og samværet med far er en helt annen sak. kommer aldri til å sabotere det..
Tredje-nurk-er-her Skrevet 3. august 2007 #14 Skrevet 3. august 2007 I ditt tilfelle synes jeg du skal bestemme! Det er du som skal leve med navnet. Jeg har styrt unna et avn jeg ønsket meg veldig pga. besteforeldres ønsker en gang (de hadde "dårlige assosiasjoner") og angrer skikkelig. Har ei jente som heter Julie og synes Julie og Julia er vakkre navn. Skulle dere mot formodning komme på talefot igjen kan dere sikkert finne en gyllen middelvei med to navn, men insistere på at Julia blir brukt, sånn har vi løst det her. (Dvs. jeg velger ett også får jeg samboeren til å tro han har valgt det andre ;D)
*dragonfly* Skrevet 7. august 2007 #15 Skrevet 7. august 2007 hva er det som får en mann til å forlate den gravide dama si som han snart har 5 barn med ????? En ny dame?? Er det godt nok??? Han burde aldri satts eg i den situasjonen at han igjen skal bli pappa. Når det gjelder navnet, så synes jeg det er noe begge foreldre må bli enige om. Trekk lapp da vel.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2007 #16 Skrevet 7. august 2007 synes du skal gå for Julia om du føler for det! Er selv kommende alenemamma fordi barnefaren forlot meg i begynnelsen av svangerskapet. Har allerede bestemt meg hva jenta mi skal hete, og det får han bare finne seg i!! NULL respekt til de som velger å dra ifra kona si mens hun går gravid. Stå på, og kos deg med Julia;D
Anonym bruker Skrevet 7. august 2007 #17 Skrevet 7. august 2007 HI her,tusen takk for svar alle sammen!! jeg har bestemt meg,jenta skal hete julia:)) far gav fra seg den retten da han dro,mener jeg da. å når han ikke kan komme med andre forslag så..
Gjest Renate&Nydelige Christina Skrevet 10. august 2007 #18 Skrevet 10. august 2007 Lykke til med lille JULIA:-)
Anonym bruker Skrevet 20. august 2007 #19 Skrevet 20. august 2007 den socalled pappan fortjener ingen respekt i det hele tatt.for da hadde han blitt ved din side
Anonym bruker Skrevet 1. september 2007 #20 Skrevet 1. september 2007 Kan det være SÅ viktig for deg at jenta skal hete Julia da? Skjønner godt at du er bitter for at han stakk, men dette er jo en dårlig måte og vise revir på. Vær et større menneske enn han så kan du ha en god følelse på det i alle fall... Så må du ikke være så bitter - lov og være både sint, trist og lei seg, men det og være bitter går bare utover deg selv. Lykke til, håper du finner et navn som du synes er like fint som Julia.
Anonym bruker Skrevet 1. september 2007 #21 Skrevet 1. september 2007 HI her. ja,det er faktisk viktig for meg at hun skal hete julia (oppkalt) jeg blir alenemor å har rett til å bestemme hva hun skal hete,(hun får fars etternavn da) har ingen respekt for han lengre,er så mye dritt han har gjort at jeg vet ikke hvor jeg skal begynne.. han viser absolutt ingen interesse for jenta,så hvorfor skal jeg gi han den muligheten at han skal få velge navn? jeg har vært utrolig tålmodig og grei med han,men får bare dritt igjen. hvorfor er det bare jeg som skal "oppføre" meg? skal vi ikke kreve noe av fedrene da? jeg holder meg for god til å synke på hans nivå,men navnet bestemmer jeg!! sorry,men 3 uker til fødsel,elendig form,frustrert og utrolig sliten!
Anonym bruker Skrevet 1. september 2007 #22 Skrevet 1. september 2007 helt enig med deg Hi, stå på, det må være kjempetøft for deg! så over at hun nyes navn begynte med j, er det alt? vet du hele navnet hennes? bare litt kinkig hvis det faktisk skulle være julia hun het mener jeg... hilsen en som også er i ferd med å bli alenemor og skal bestemme navn selv!!!
Anonym bruker Skrevet 2. september 2007 #23 Skrevet 2. september 2007 HI her. ny dama heter jessica (svensk) mine to eldste gutter begynner også på j )
Anonym bruker Skrevet 2. september 2007 #24 Skrevet 2. september 2007 jeg føler virkelig med deg, og forstår godt at du har null respekt for mannen din, men husk at dette navnet skal datteren din ha hele livet jeg håper ikke du assosierer navnet med en dårlig periode i livet, hvis dette blir en stor greie mellom deg og din eks
Anonym bruker Skrevet 2. september 2007 #25 Skrevet 2. september 2007 HI her. neida,navnet har jeg bestandig ønsket meg vist jeg noen gang skulle få jente. har masse gutter fra før:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå