Gå til innhold

Angående tilvenning til fast føde? Enn,når det aldri er plass til mere mat etter pupp???

Anbefalte innlegg

Har jo prøvd å amme 1 pupp før mat, litt grøt.. Men gulle gulper jo hele dagen, virker som det blir for mye.. Og nå er han jo 6mnd om 9dager.. Og da er det vell litt viktigere men fast føde enn pupp?

Syns det er vanskeli å øke grøt mengden, når han gulper så mye.

Bruker å tilby/legge han til puppen hver 3-4time av "gammel" vane.. Er det slik at jo større di blir, jo lengre skal det gå mellom amminga?

PLIS, håper på svar.. Plages.. Og ikke veit jeg hva som er rett:(

Fortsetter under...

Jeg er ingen ammehjelper men har spurt hs om det samme (jeg holder også på å introdusere fast føde). HS sa jeg kunne fortsette amminga som før, også gi mat etter amminga. Til å begynne med skal man jo gi bare noen teskjeer med mat og da er det jo ikke noe særlig viktig i forhold til melka. Min lille driver også og gulper masse, men det gir seg vel snart nå som våre små nærmer seg seks måneder :)

Takk for svar:) Men saken min er at jeg har begynt å gi en del grøt, det vil si jeg blander grøt av tilsammen 90ml mme iløpe av døgnet.. Og vil øke til mere, men lillegull har ikke plass til mere etter amminga.. Så skal jeg nå kutte ned på amminga?? og begynne med mere grøt/middag pga at han nermere seg 6mnd med stormskritt? he,he.. ikke enkelt dette hær.. :)

Det er visst ikke lett å finne svar på dette. Jeg spurte om det samme en tid tilbake og fikk ikke svar.

Det er det samme problemet her. Hvis jeg ammer først, er det ikke plass til grøt. Det betyr forsåvidt at jeg har nok melk, men den er jo så lett fordøyd. Uten ekstra grøtmåltid før natta blir det lite søvn på meg. Jeg har derfor begynt å gi pupp en times tid før grøtmåltiden (som et lite mellommåltid). Dumt? Det vet jeg ikke, men det beste løsningen for meg.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...