TM2006 Skrevet 10. juli 2007 #1 Skrevet 10. juli 2007 Noen som har hatt dette i svangerskapet? Dersom det er noen som leser dette innlegget og har hatt denne diagnosen ønsker jeg å komme i kontakt.....
Annamalena Skrevet 17. august 2007 #2 Skrevet 17. august 2007 Hei, ja jeg fikk diagnosen "akutt fettlever i svangerskap"... de oppdaget det etter fødsel da jeg var uuutrolig slapp. Dette var i september 2001. Fikk vite jeg var 1 av 10 000. Hvordan hadde du det?
TM2006 Skrevet 19. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 19. august 2007 Hei. Fant ut av dette etter at jenta var kommet til verden hos meg også. Men på slutten av svangerskapet (jenta kom med keisersnitt 6 uker prematur og dysmatur) ble jeg vaaaaanvittig tørst, utrolig slapp, kunne sove hele dagen og jeg spydde som en gal. Legen min synes ikke dette var noe unormalt så det ble aldri sjekket noe mer opp i. Fant ut av det et par dager etter keisersnittet da jeg bare sov, spydde og ble rimelig så gul.... Har du fått fler barn etter dette?
Annamalena Skrevet 21. august 2007 #4 Skrevet 21. august 2007 ja, fikk en sønn i 2004 - dette svangerskapet var uten akutt fettlever men jeg hadde et rart svangerskap - svimmel og vondt i hodet fra starten av, var stort sett sykemeldt hele svangerskapet. Han første kom 3 uker før tiden, i rakettfart. Jeg ble også veldig gul, legen kunne ikke forstå at ikke andre hadde lagt merke til at jeg var gul.
Fru H.F Skrevet 15. november 2007 #5 Skrevet 15. november 2007 heisann!! håper dere fortsatt er inne å sjekker her av og til!! jeg har lyst å komme i kontakt med andre som har hatt akutt fettlever!! så falt jeg over desse innleggene her om dagen!!! Jeg fikk en sønn i 2005, og sitter nå å lurer på om vi skal våge å få en til!! Hva tror dere? går dette bra??
Gjest Skrevet 16. november 2007 #6 Skrevet 16. november 2007 Hva er akutt fettlever? Hvordan arter det seg? Hvordan har du oppdaget at du har fått det, TM2006? Har du hatt mye smerter på høyre side av magen, eller? Hvilke symptomer har du? Hvor alvorlig er akutt fettlever?
TM2006 Skrevet 18. desember 2007 Forfatter #7 Skrevet 18. desember 2007 Nøffemor. Jeg er ikke helt sikker på akkurat hva akutt fettlever er, men ihvertfall så streiker levra. Jeg visste ikke at jeg hadde dette før flere dager etter keisersnittet. Jeg var veeeeldig syk, kastet opp i ett, urinen var mørk og avføringen lys (sorry detaljer...). De siste dagene før jeg kom på sykehuset var jeg ekstremt tørst, hadde et voldsomt søvnbehov og det ble stille i magen min. Hadde vondt i magen også, men husker ikke akkurat hvor... Akutt fettlever er alvorlig. Vist ikke jeg hadde kommet på sykehuset og tatt ut barnet når jeg gjorde det kunne det gått galt med oss begge.... Men det er veldig sjeldent at akutt fettlever inntrer fikk jeg beskjed om..
TM2006 Skrevet 18. desember 2007 Forfatter #8 Skrevet 18. desember 2007 Nøffemor: også ble jeg gul som en appelsin
TM2006 Skrevet 18. desember 2007 Forfatter #9 Skrevet 18. desember 2007 Jeg lurte også veldig på om sjansen var stor for at det samme skulle skje ved en evt ny graviditet. Lege på sykehuset mente sjansen var stor for at det kunne skje igjen, men jeg skulle følges nøye opp dersom jeg ble gravid igjen. Jeg var vel veldig bestemt på at jeg ville at jenta vår skulle ha en søster eller bror, men tankene om at dette skulle skje igjen satt en demper. Nå har meg og pappaen hennes gått fra hverandre så det er ikke så veldig aktuelt å tenke på nå :0( Er nok i hvertfall lurt å forberede seg på at ting kan gå galt og at barnet må forløses før tiden.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå