Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har nemlig et stooort arr tvers over magen oppe ved ribbeina etter operasjon i September i 2006. Tenker litt på om åssen magen blir seendes ut etter 9 måneder lissom. Og er det noen som har noen tips for hvordan å skåne utseende litt? Smøre med noe eller et eller annet? Og har alt gått greit under svangerskapet? Er så redd det skal sprekke opp eller noe jeg da...

Fortsetter under...

Jeg har 3 små arr på magen...men det er etter en operasjon nå 20 mai...jeg er idag 32+3 uker på vei. Det ene arret synes nesten ikke, det er på tvers over navlen...så har jeg et der blindtarmen var på ca 2 cm og et rett under ribbena på høyre side på ca 1 cm.....ikke så store arr da, men det har foreløpig ikke skjedd noe med dem heller...jeg har ingen særlige strekkmerker og graviditeten har så langt ikke gjort noe med arra.....om det blir mye sol ute nå kan det være veldig greit å bruke en god solkrem med faktor så ikke arret blir stygt og missfarget.

Jeg og har de små arrene.. men det er det store jeg har som bekymrer meg-... for det er lissom der jeg forventer at magen blir stor lissom. Det kan jo tenkes at de tok hensyn til det under operasjonen, men syns det er litt ekkelt. Halve magen min er lammet i huden og syns det er litt sprøtt og... he he. Mye rart en skal bekymre seg over.

Oki.

Søstern ble operert for ca 15 år siden....det var også blindtarmen, men hennes arr er ca 20 cm langt...greit nok det er ikke øverst på magen, men det er langt og stygt. Hun ble veldig stor under graviditetene sine (født 3 ganger) men arret har ikke blitt noe værre av graviditetene.

Det går nok fint med deg også, men skjønner jo at du tenker på dette.

Ønsker deg masse lykke til med fremtidig graviditet ;o)

• 6 måneder senere...

Jeg hadde et kirugisk inngrep i magen nå rett før jul, i uke 17 i sv.skapet, jeg ble rådet til å stripse arret mitt igjennom hele sv.skapet for å forhindre at det ville strekke seg så mye når magen tok fart i å vokse. ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...