Gå til innhold

Legen synes jeg hadde lagt på meg mye.......

Anbefalte innlegg

med to mnd igjen til terminen er vektøkningen 13 kg, dvs hva som er normalt på legge på seg på et helt svangerskap.

Før graviditeten var jeg 1.63 og 60 kg, dvs rimlig normal!

Jeg har ikke noe vann i kroppen - så han kunne liksom ikke begrunne vektøkningen med noe.

Noen som aner hvorfor jeg har lagt på meg såpass mye uten å ha vann i kroppen? Eller hva som kan bli resultatet om det fortsetter slik?

Fortsetter under...

synes egentlig det var merkelig at legen skulle reagere noe spesiellt på 13 kg..!

høres vel ganske normalt ut ja=)

tror ikke det er noe å tenke på jeg, så lenge du spiser normalt i mengde og at det er rimelig sundt.

kos deg! kiloene forsvinner etterhvert likevel=)

Hmmm.. jeg har lagt på meg akkurat det samme og min lege synes vektøkningen er helt normal og ikke noe å stresse med.

Spiser normalt og lite søtt så ikke så mye å få gjort uansett.

La på meg i samme tempo forrige svangerskap og ble kvitt det meste i løpet av noen få mnd.

Ville ikke bekymret meg var jeg deg=)

før jeg ble gravid så var jeg 1.60 høy og veide 60kg, og til nå har jeg gått opp 10,6kg med termin 25.september.

Jordmoren min har ikke sagt noe annet enn at jeg burde begynne å passe på vekta litt og ikke stappe i meg alt mulig rart. men ikke at det var mye jeg hadde lagt på meg.

Dette hørtes rart ut, kan en lege reagere på din vekt så burde de satt meg på tvangsdiett.............Det er utrolig dårlig av en lege å henge seg opp i vekta di som er like normal som + eller - kilo andre har.

Hadde eg vært deg ville eg ikkje hengt meg opp i dette, blir for dumt.

Annonse

Dette er jo veldig indivuelt. Jeg har to mnd igjen til termin og har lagt på meg 3 kg. Men jeg spiser kjempeusunt, så jeg kan ikke helt forstå det. Spiser noe godt hver eneste kveld. Enten det er sjokolade, is eller chips.

Tror ikke du trenger å bekymre deg for mye, men hadde det begynt å bli over 15 kg tror jeg at jeg hadde begynt å tenke litt på hva jeg puttet i meg:-) Kiloene skal jo tross alt av etter fødselen også:-)

vekt er jo veldig inviduelt da...

Jeg har lagt på meg 6-7 kg i uke 29. Regner med at kgene kommer fort på i de kommende siste mndene... Ungen vokser jo masse fremover nå, men prøver å begrense meg litt med snop osv. Mitt problem er at jeg ikke er så aktiv som jeg har vært tidligere, og det er noe som sikekrt vises på vekta:=)

Stress ikke med hvor mage kg du har gått opp, og drit i den legen:)

Jeg har ikke giddet å veie meg under hele svangerskapet , og både lege og jordmor flirer litt av dette . Tror selv jeg har lagt på meg nærmere 20 kilo ( gikk opp så fort i starten , men var jo ikke overvektig) .. men har et helt ubekymret forhold til det .

Legen min sier kun "oi , sier du det ? jeg synes du ser helt fin ut jeg " .

Hehe .. jeg svarer at han muligens er svaksynt .

Så , nei , 13 kilo er ingenting å bekymre seg for . Er helt enig med L.O.V.E. ovenfor ; Drit i den legen !

Amen .

jeg er i dag 33 uker og har gått opp 15 kilo. hadde akkurat samme utgangspunkt som deg både i høyde og vekt før graviditet. jeg har snakket med jordmor om dette, og hun sier at alt mellom 10-20 kilo er normalt. ikke bry deg om det de legene sier til deg

jeg er i uke 31 og hadde lagt på meg 18,5 kg(!!!) sist jeg var på kontroll for 3 uker siden. jeg ser ikke overvektig ut og magen er fast. har endel vann i kroppen, men skal ikke unnskylde vektøkningen bare med det;)

jordmor sa at jeg fortsatt ikke hadde noe å bekymre meg for..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...