Gå til innhold

jordbærflekker på kjøkkenbenken...hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

vår fine, ganske nye, og ganske dyre kjøkkenbenk har visst stått og marinert i jordbær... Ser ikke ut!!!

Det er en eik heltreplate... som er vokset. Hvordan i all verden skal jeg få vekk dette? må den pusses ned?

gubben kommer til å klikke helt når han ser dette... usj... :o(

Fortsetter under...

Skrevet

vi brukte stålull på trebordet vi hadde før, det fjernet alle flekker. men det var ikke vokset, da.

Skrevet

sammen med jif. jif fjerner det meste.

Skrevet

stålull? å hjelpe meg...! Ble det ikke oppfliset og ødelagt da?

virker som det har trekt skikkelig nedi... prøvd med microfiberklut og litt jif...

Skrevet

Sunlightsåpe og en liten skrubbesvamp, kanskje?

Ikke for å være frekk, altså, men hvorfor har dere benkeplate som ikke tåler bruk? Innlegget ditt får meg bare til å bli enda sikrere på at vi skal ha laminatplate på vårt nye kjøkken!

Usj, håper du får fjerna flekken, da! Skjønner det er kjedelig...

Skrevet

fordi det ble sånn etter mye frem og tilbake ;) vi hadde laminatbenk før. bulte alle veier og hauger fordi den trakk til seg fukt i skjøtene og kantene. laminaten løsnet og den "flotte" spona inni stakk ut på undersiden.

Da vi flyttet og skulle ha ny kjøkkenbenk undersøkte vi masse før vi bestemte oss, og både folk med greie på kjøkken og kokker anbefalte heltre. Det var visst mer hygienisk, penere (det er jeg veldig enig i at det er!), og dessuten så slipper du bytta hele plata om den blir ødelagt eller stygg; pusse og lakke/vokse/beise/olje eller hva man måtte ønske.

Også har det en helt egen sjarm da. Vi har et snart 100 år gammelt hus, så må prøve å holde litt på sjarmen, og ikke ødelegge det.

Ville helst ha steinplate (granitt), men det ville IKKE lommeboka ;oP

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...