Gå til innhold

Fikk ikke keisersnitt!!!

Anbefalte innlegg

var på sykehuset idag på kontroll, og da sa jeg at jeg ønsket keisersnitt siden ungen ligger i seteleie. Men det var det ikke snakk om siden jeg hadde stort nok bekken og ungen var liten.

Så det hjalp ikke hvor mye jeg ønsket det! Hun sa at ungen måtte være over 4-4,5 kg for at man kunne få det!

Men snakket med jordmoren min ista, så hun ringte å pratet med dem, så jeg skulle få komme til samtale med to nye leger om en uke.

Så får se da. Hun mente iværtfall at ingen kunne bli tvunget til setefødsel hvis man ikke ville.

Så får se om en uke da.

Blir bare litt fortvilet. Er i uke 37,3 nå.

Noen fler som har blit nektet ks ved seteleie??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9806410-fikk-ikke-keisersnitt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg fikk ks 10 dager før termin og da er jeg 38+6. =O

hmm jeg vet at på haukeland tvinger de folk til og føde i sete, du kan ikke få snakket med en annen lege evt da ?? ringe på sykehuse og kanskje forklare og høre om det er noen mulighet for at du kan få snakket med en lege før ??

har prøvd å ringe for å prate med de men det gikk ikke. derfor jeg fikk jordmoren min til å ringe. så får prate med to leger om en uke da!

så får bare smøre meg med tålmodighet:)

skal forresten føde på nordlandsykehuse.

Fikk du ks pga setefødsel eller andre grunner?

nei jeg fikk ks pga fødselsangst jeg.Men ungen har lagt i sete hele veien men de trodde den kom til og snu seg men det har han ikke gjort.

Ja du får prøve og slappe av mest mulig da og gjøre minst mulig slik at ikke fødselen settes igang, =O) det gjør jeg også e livredd for hast snitt =/

Jeg håper det ordner seg for deg da, må skrive inn og si åssen det går da vettu, må bare stå på ditt og si JEG SKAL HA hehe (bare det hadde hvert så enkelt) =/

Det ordner seg nok , får krysse fingrene for deg =O)

Annonse

Hei.

Jeg var til samtale ang ks fordi jeg har problemmer med ryggen. Jeg ønsket ks, men de mente jeg kunne føde normalt. Fikk ny time noen dager etterpå. Ny lege, måtte gjennta meg selv x antall ganger. For et stress, fikk til slutt heldigvis.

Hun sa at de ikke kunne tvinge meg til en vanlig fødsel.

Har ikke hørt om folk som er blitt nektet, men som har fått ks pga seteleie.

Det går ikke an!!!! Snakk med fastlegen din og ellers alle som kan hjelpe deg. Barnet mitt lå i seteleie og da jeg kom til time på sykehuset spurte de hva jeg ønsket. Da jeg lå på barsel sa den ene jordmoren at det var få som fødte vaginalt i seteleie i dag!!! Men du bør få ordnet time litt kjapt.... Kanskje du har en liten utålmodig i magen... :)

Lykke til og stå på ditt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...