Gå til innhold

hva betyr det når man sier "øye for øye, tann for tann" ??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Er ikke teit uttalelse det... det er fakta hva jeg mener er riktig straffeprosedyrer:-) Dersom du er en slik Ghetoblaster fra Osloslummen, så har dere sikkert en annen tanke om dette, men jeg er for blodhevn og alt som hører til:-)

Det heter "med to t'er":-)

Jeg har en stor samling med bibler som passer seg best som dasspapir og opptenningspapir på kalde vinterkvelder:-) Dette betyr faktisk at jeg får litt utbytte fra bibelen jeg også:-)

W/E....

Ja, noen må jo bruke bøker siden de ikke har råd til dopapir en gang.... Har ikke snakket med trygdekontoret i håp om at du kanskje kan få litt hjelp der...? Hvis ikke får du bare kontakte meg, så får jeg se hva jeg kan gjøre for deg lille ting:)

Såså lille venn... bibelen er faktisk dyreer enn den billigtørka du kjøper på butikken:-) Dessuten så står det skrevet bare dritt og tull i denne boken, så den passer seg bra til dasspapir:-)

såsåså jenta mi.. når du blir stor så vil du nok forstå hva vi kloke og gamle prater om:.-) Nå er vel du mest sannsynlig opptatt med å sprenge kviser på hybelen din, samt at du diskuterer med en som kunne vært pappaen din..hehe.. må gå å se om jeg finner igjen gutten på 16, som skal på villmarkstur.. Forbaskare unger som gjemmer seg hver gang de skal på tur:-)

ha en fin dag:-)

Annonse

Jeg har aldri hatt en kvise, og en hybel har jeg heller aldri hatt... Så egentlig ikke... Men jeg sitter på jenterommet mitt da, om det hjelper....

Og jeg skjønner han godt, hadde jeg blitt tvunget på villmarkstur så hadde jeg heller endt livet.

Der du er nå lille venn kalles for pre-pubertiell fase av livet ditt:-) Også er det litt obsternasig av deg din frekke drittunge å kalle meg for "suppegjøk"!!!! Hadde jeg hatt telefonnummeret til mora di så hadde jeg ringt å sagt i fra hvor frekk du er med oss gamlinger her inne:-)

MEN, når du har problemer og trenger hjelp av en advokat, så kan sikkert moren min hjelpe deg... Og da får du si det da....

Og jeg er så frekk som du er frekk! Du vet ikke bedre enn meg vel.....

Og jeg vet ikke hva en pre-pubertiell fase er... Skjønner ikke sånt legeting

Jammen hallo... Når man er prepubertal så har man jo ikke kommet i puberteten en gang!! Hvordan fødte jeg en unge??

Dessuten så vil du ikke ha moren min ansatt på heltid. Med mindre du ønsker en større drittunge enn meg. Men venter du 5 år så ansetter du meg istedenfor:)

Gleder meg!!

Så mange innlegg, og ikke ett skikkelig svar!

"Øye for øye, tann for tann" finner du i Gamle testamentet. Det dreier seg ganske riktig om blodhevn.

I Nye testamentet finner vi "snu andre kinnet til", altså at vi ikke skal hevne en ugjerning, men møte det onde med det gode.

Vi kan diskuter til vi blir blå i trynet om hva som funker best, men hadde alle praktisert sistnevnte hadde det heller ikke vært noen ugjening å hevne.

Ang. han som tørker seg bak med bibelen: Trengs nok uhorvelige mengder, tenker jeg. Dessuten er papiret veldig tynt og absorberer dårlig.

Hør her ditt kristne nek.... Dersom man bruker 50 sider i samme slengen på et tørk så blir man kvitt drittboka mye raskere:-)

Ingen slår meg i trynet for at jeg skal snu det andre kinnet til.... jeg hadde halshugd rasshølet og stappet bibelske meninger opp i hullet der hodet satt:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...