Gå til innhold

metformin under graviditet??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg gjør det, og er nå 20 uker på vei.

Gynekologen sa at jordmora på UL ville finne ut om jeg skulle fortsette på dem eller ikke, men jeg var på UL i uke 19 og hun nevnte det ikke engang (og jeg glemte å spørre). Kan ikke skjønne at det skal gå noe galt når jeg er 20 uker på vei og har gått på metformi siden før svangerskapet. Ungen er jo "vant" til det nå. Mer redd for å slutte på dem, og for å ese ut igjen........... :)

Jeg fikk beskjed om å slutte på metformin da jeg testet positivt. Det fungerte helt fint. Merker ikke så mye av det nå. Er 19+5 uker å vei. Hadde insulinresistens, men den er borte nå.

Det er veldig individuelt, og det er viktig at du avklarer det med lege før du slutter med dem.

Legen som skreiv ut resepten til meg på metformin sa at eg skulle slutte då eg merket symptomer og testet positivt for graviditet.

Har ikkje hendt endo. Men eg kommet til å slutte med dei når eg evt. tester positivt.Dei har ikkje fått nok undersøking rundt det med å gå på de når du er gravid, så dei veit ikkje om det ikkje kan eller kan skade fosteret.

Eg vil uansett ikkje risikera noko, så det er bomstopp på meg om testen blir positiv:p

Metformin er ennå ikke tillatt under graviditet så legen skal egentlig si man skal slutte.

men alle studier tyder på at man senker risikoen for SA og MA ved å gå på metformin.

Her er noen undersøkelser rundt dette

http://home.no/lindynatt/pcohp/pcolinklistess.html

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...