Gå til innhold

Har vært hos lege..må på UL kl 14


Mammaen til Emilie med ny mage

Anbefalte innlegg

Hcg test var positiv,er nå 8 uker og 3 dager på vei..men han kunne ikke kjenne livmoren.

 

Må ta UL kl 1400 for å finne ut om hvordan dette har gått. Er så nervøs at jeg..ja driter nesten på meg snart.

 

Tenk om h*n er borte :(((((

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei..så lenge hcg har steget så går d nok bra vennen :) sånn var d me meg å i uke 8 men,jeg gikk til jordmor i steden å hun sa at jo da livmoren din står her den...føler meg tryggere hos jordmor enn hos legen....lykke til,tenker på deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk vennen.. er skikelig nervøs nå. Gudskjelov glimtet legen til i dag. (sendte deg og 3 prinsesser beskjed på 2 trim hihi)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke vært inne på 2 trimester enda..nettopp logga meg på :) hehe ja kan tenke meg at du er nervøs,d var jeg også..helt jæklig å gå å lure men,jeg har mega god mage følelese på deg :) du må gi beskjed med en gang du har vært på ul da vennen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :-)

 

Lykke til!

 

Det går nok bra skal du se!

Tror det er litt i tidligste laget å kjenne livmora i uke 8?

 

Klem! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er først i uke 12 man skal kunne begynne og kjenne livmoren da !?! Ellers ligger den jo godt plassert nedi bekkenet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man trenger ikke kjenne livmoren så tidlig:) Hcg er jo positiv og det lover jo bra.. Man må jo være positiv!! *krysser fingrene for deg*

*KLEM*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for deg og spiren! Håper bekymringene dine er grunnløse og at du kan fortsette og glede deg fremover!

 

Tenker på deg....

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja..Oppdatering:

 

Først vil jeg takke for alle gode svar..dere er skjønne damer hele gjengen :)

 

var hos lege,tok Hcg via urin der den var positiv.

 

Så UL: En ung "nykommer" tok denne. Embryoet er ca 7.8 mm langt. Hun tok bare en måling. Tok først utvendig UL på magen,der kunne hun antyde hjerteslag, så innvendig..men det var inn og ut (kjappeste jeg har vært med på :( Og da kunne hun ikke si mer.

 

Ble sendt da til blodprøve for Hcg verdier, neste prøve på torsdag og klart svar på fredag om det har steget.

 

Uansett: Om dette går bra har EL klikket, for da er jeg et sted mellom 5 og 7 uker på vei. OM dette går bra,blir det vel kanskje en Mars termin istedet?? Jeg har bursdag 2 Mars,mannen min den 10!!

 

 

Har lett og lett men finner ingen som har tatt ul da embryoet er ca 7mm. Vanskelig å da finne ut om hjertet SKULLE slått merkbart eller ikke.

 

Blir noen nervepirrende dager dette her.. skikkelig deppa nå. Gjør ikke noe om jeg er et par uker mindre på vei bare det lille frøet mitt får vokse seg stort og sterkt er jeg fornøyd.

 

Nå.. skal jeg ta ferdig Kroneisen min ,surfe litt Bim så pusse vinduer.

 

 

Tusen takk alle for fine svar.. glad jeg har dere!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her fant jeg et innlegg:

 

Hei.

 

Var selv til UL når jeg selv trodde jeg var 7+3, men etter størrelsen på nurket var jeg ikke mer enn 6+5. (5 dager kortere på vei altså...)Nurket var 7,8 mm da. 6 mm er ca 6+2 etter CRL.tabellen min GU bruker,

 

....................................

 

 

Men står ingenting om hjertelyd. Syns hun legen var så kjapp jeg,kanksje hun ikke så nøye nok etter..eller kanksje jeg bare leter etter en god grunn til å ha håpet oppe.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg tror fortsatt det har vært en MA. Negativ nå.. uff. Pussa et vindu bare,bør vel fortsette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma'n til Emilie!

Hold hodet høyt og prøve tenke positivt.

Og en ting,skal love deg at du blir ikke no MER beroliget av å være her inne! :)

Kanskje ta deg en nettpause (iallfall herfra) fram til de finner hjertelyden sånn garantert?

Jeg er sikker på at det går bra med deg og babyen din jeg.

Stor og varm klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei mamman til emilie:)

vil bare si at jeg ble flyttet 3 uker tilbake på tidlig ul nå, så alt er mulig!:) ikke ta sorgene helt på forskudd! men kan jo være greit å være forberedt på begge utfall...

men håper og tror det går bra med lille spiren din!!:)

klem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Labambie..ja jeg burde nok ta en pause herfra nå..Gjør det jeg. Kommer innom på fredag og forteller hvordan blodprøvene har gått. Man tenker jo ikke akkurat mindre da av å se reklame med struttende mager og lese alle innleggene :)

 

 

Ny oppdatering på fredag engang. Uansett ønsker jeg alle andre lykke til videre i svangerskapet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars deg. Men det var jo rart at hun var så rask med undersøkelsen, burde vel brukt mer tid ??? De må jo skjønne at en blir bekymret.

Det kan jo være at du er kortere på vei da , håper det.

Krysser fingrene for at det lille hjertet banker som bare det....

 

Snakkes snart igjen, Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk jenter..vi sees på fredag :)

 

*poff*

 

(psst!ikke skriv noe jeg ikke ville skrevet! hihi)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hvis hun kunne se antydning til hjerteslag ved utv. ul så tidlig, så er det jo liv!

jeg hadde ringt i morgen og klaget på den legen, og si at du forlanger å få en ny sjekk jeg da.

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første UL var jeg 4+ .. og så tydelig hjerteslag :) så du kan se det så tidlig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...