Gå til innhold

Kvaaaalm...

Fryda

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

Velkommen i "klubben". Jeg er av og på med kvalmen - etter noen dager uten spesiell kvalme hadde jeg i går en dårlig dag igjen. Kvalm mer eller mindre hele dagen. I dag har jeg nesten ikke kjent noen ting.

Det som jeg sliter med nå er den oppblåste magen som ikke tåler noen ting - spesielt ille er det utover dagen da jeg har spist litt mat. Må rett og slett spise mindre måltider både til lunsj og middag, i tillegg til at jeg må spise ekstra sakte.

Tenk nå er vi i uke 7 - og selv om det høres lenge til er det snart UL.

Jeg har forresten fått time hos jordmor også - i august. Lettet og glad.

Nå skal jeg søke fødeplass, så faller kanskje tingene på plass.

Ellers, bortsett fra at jeg blir fort sliten og er trøtt er formen ok.

Vi snakkes! Klem fra

Jeg er så lykkelig for at jeg slipper kvalmen; jeg skjønner ikke hvordan dere kommwr gjennom det. Å være kvalm er absolutt noe av det værste jeg vet -- tror ikke jeg hadde klart å fungerer i det hele tatt. Håper det snart gå over for deg og at du kan gå over i 2. trimester helt kvalmefri. Du får bare ta en dag om gangen.

Uff, ja, kvalme er fælt så pris deg lykkelig! Da det sto på som verst var jeg sikker på at det aldri skulle ta noen ende og jeg ble aggressiv når de "forferdelige bedreviterne" sa at det kom til å gå over når jeg bare kom i 2. trimester. De hadde selvsagt rett!;-) Det går som regel over, og det positive er at man har det så fint da... Når folk spør meg om formen nå for tiden så er jeg bare så positiv og glemmer helt å fortelle om alle småplagene (også legen min)... om bekkenet som skrangler, kroppen som er tung, halsbrann, hovne og brennende føtter på varme dager osv.. dette er jo bare bagateller i forhold til kvalmen og de murringene jeg hadde i begynnelsen! :-D

(For øvrig må ingen ta seg nær av at jeg bagatelliserer småplagene mine - jeg er virkelig veldig heldig i forhold til mange som sliter - de er ikke så ille hos meg. Men jeg hadde nok sutret mye over de samme plagene om de ikke inntraff i forbindelse med svangerskap.)

Håper kvalmen gir seg fortere enn fort hos dere andre som sliter med den!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...