Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Sitter her å pønsker- det er sommerferie og klinikken er stengt vi vet at sædkvaliteten er elendig- de har funnet noen få sædcelelr i sædvesken når de komprimerte noen av prøvene- mens andre har vært tom. De finner ingen sædproduksjon i bitestikkel. Dette var siste beskjeden vi fikk før sommeren- det er helt grusomt å ikke ha noen løsninger foran seg!!

Derfor har jeg noen spørsmål- som mest sannsynlig ingen kan svare på- men jeg prøver:

- Siden de har funnet noen få celler i sædvesken, kan de ikke bruke disse ved ICSI-forsøk? Eller er sjansene såå små at man må ha masse sædceller å velge i..i forhold til kvalitet osv?

- Kan han ikke fryse ned masse sædprøver å håpe på at noen lever over opptining når jeg har fått ut egg?

-Kan jeg fyse ned egga dersom han ikke får ut noen sædceller den dagen eggene skal befruktes?

Jeg må¨bare prøve å holde motet oppe her-- vi har jo selvfølgelig mulighet for donor- men vi vil jo prøve alt vi kan før det. Jeg forstår ikke hvor de få sædcellene kommer fra.....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9803778-noen-som-vet-om-dette-er-mulig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det holder med en liten dose levende sædceller til icsi, men de må ha en viss mengde for å kunne fryse ned til backup.

De kan ikke fryse ned ubefruktete egg....

Ikke mist motet, vi holder på med 2.forsøk, etter at vi måtte avbryte pga døde sædceller sist høst.

Lykke til!

Min mann hadde ingen levende sædceller sist høst, og ved hjelp av akupunktur, så hadde det økt til ca 50 levende i april, og vet ikke helt hvor mange det var da vi gjennomførte forsøket nå, men har testet positivt idag, så vi er gravid!! :-)

Annonse

Min mann fikk beskjed om at han var å regne som steril - dårlig sædkvalitet. Men fikk beskjed om at det alikevel var håp ved icsi metoden. Bestilte time på klinikk Hausken i Haugesund for samtale. Deretter gikk det unna. Fikk ut 8 egg som befruktet seg og satt inn 2. Dette forsøket gikk desverre ikke bra og jeg prøvde igjen etter 2 mnd. Full klaff og jeg har termin om 40 dager. Så lenge det finnes en aktiv spermie hos mannen er det fullt mulig å bli gravid med icsi. Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...