Gå til innhold

Klarer ikke mer!

xanadu -høygravid- (24/8-07)

Anbefalte innlegg

Det er en ting jeg lurer veldig på... Hvor langt skal den gravide kvinnes helse tøyes før noe blir gjort? Jeg er i uke 33+6 i dag.

Jeg er så sliten nå at jeg ikke engang orker tanken på å få noe barn, kan ikke fatte og begripe hvordan jeg skal ha krefter til og ta meg av en baby.

Jeg har ikke sovet mer enn noen få timer til sammen de siste 14 dagene. Jeg har bekkenløsning og senebetennelse i bekkenet. Det verker så intenst hele døgnet at det snart tipper over for meg. Senebetennelsen kjennes ut som kramper i hofteledet som ikke slipper taket.Jeg har krykker, rullestol og sklilaken og er blitt tilbydt flere hjelpemidler. Jeg klarer ikke kle meg selv eller snu meg i senga lengre. Må også ha hjelp i dusjen. Jeg er så trøtt at jeg snart ser syner. Har en hvilepuls på 125, svette og svimmelhets-tokter og det flimrer for øynene mine og skallebanken er ustoppelig. Nakke og skuldre er en eneste knute. Kynnerene hagler hele døgnet og jeg gråter for den minste lille ting og er visst helt ute av kontroll.

På lørdags-kvelden bar det til føden for en sjekk. Fikk da innsovnings-piller. Fikk beskjed om at jeg skulle prøve de frem til i dag. Har nemlig jordmor time litt seinere i dag. Etter tre netter med de pillene UTEN effekt er jeg om mulig enda mere på felgen og verker enda mer i hoftene.

Føler psyken min er ganske nærme bunnen nå og jeg vet virkelig ikke hvorden jeg skal klare dette mer. Eneste jeg klarer å tenke å er å bli ferdig med det her så jeg kan sove.

Hvis ikke jordmor legger meg inn i dag vet jeg ikke hva jeg skal finne på. Er virkelig rett før nå...

Var jo på sykehuset på lørdag, og lille frø i magen har det bra. Er jo vel og bra da, men hvorfor er det ingen som bryr seg om meg? Er jeg helt uviktig nå som jeg har et barn i magen? Føler det sånn, og det gjør jo ikke saken noe bedre. Det må da også slite på babyen etterhvert?

Det jeg vil oppnå med dette innlegget er ikke først og fremst sympati, men HJELP!

Finnes det noen som har vært i samme situasjon og hva hendte?

Jeg aner virkelig ikke min arme råd lengre og er livredd for å ikke bli tatt på alvor i dag heller...

Takk for at du leste dette!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9803504-klarer-ikke-mer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi! dette var kraftig kost! Synes du er tøff:)

Håper du nå har sagt i fra hos jordmor i dag og at de la deg inn. Vet ikke hva de kan gjøre for deg på sykehuset, men der kan du iallefall slappe av og la andre stelle litt med deg! Det synes jeg du har fortjent. Litt fysioterapi hadde nok gjort seg! kanskje de kan tilby deg akupunktur også, så du får slappet av litt?

Lykke til:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9803504-klarer-ikke-mer/#findComment-9810639
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...