Gå til innhold

Får dere sykemelding fra fastlege eller klinikken ift.egguthenting?

Anbefalte innlegg

Fikk beskjed om at jeg får 3 sykemeldingsdager fra klinikken i forbindelse med egguthentingen. Vi har lang reisevei, og skal ha egguttak i uke 34, skal inn på ultralyd fredag i uke 33. Vet jo ennå ikke hvilke dager som går med til egguthenting.Huff dette ble rotete, men det jeg lurer på er om jeg heller skal få sykemelding fra fastlegen min. Siden dette er første forsøk og jeg vet så lite om hvordan jeg vil reagere lurer jeg litt på å sykemelde meg ialfall ei uke..

Er sykepleier, har hektiske og tunge tak på jobben, men tenker jo og endel på den psykiske belastningen med å gå gjennom dette.

Hva tenker dere å gjøre?

Liker egentlig ikke tanken på å være sykemeldt heller...

Fortsetter under...

Tenk på deg selv og gjør som du føler, ikke ha dårlig samvittighet for å ikke gå på jobb!

For min del har det vært viktig å kunne prioritere forsøkene, det er jo noe man forhåpentligvis ikke må igjennom så mange ganger, så legg forholdene til rette!

Jeg har testet positivt tre av fem ganger og disse tre gangene har jeg vært sykemeldt. Kan jo godt hende det bare er tilfeldigheter, men uansett har jeg tenkt å være sykemeldt igjen neste gang også, tar ikke sjansen på å gjøre noe annet.... Vil jo så veldig gjerne lykkes!

Dessuten er jeg ikke særlig "morsom" å være sammen med den siste "rugeuka" heller, så det kan nok være like greit for andre at jeg ikke er på jobb også. Kjempe nervøs og blir kjempe fort irritert.......

Ved uttak/innsetting har jeg fått tre dagers sykemedling fra sykehuset og resten fra fastlegen.

Lykke til og tenk på deg selv, det er lov til å være litt egoistisk i denne sammenheng ;)

Jeg lurer også på hva jeg skal gjøre. Vi skal på samtale for ivf i september, og jeg vet ikke om jeg skal ta ut en feriedag eller om jeg får sykemelding for den dagen, eller må vi ta det på egenmelding? Har ikke sagt noe på jobben, så jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Det blir jo flere sykehusbesøk også, får jeg da sykemelding, eller må jeg spare på ferien?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...