Gjest Skrevet 9. juli 2007 #1 Skrevet 9. juli 2007 I helgen har barna vært sammen med en gutt som har fått vannkopper. Regner med at mine små også vil få det snart. Trenger derfor alle gode tips og råd til åssen man best kan behandle dette. Eller lindre. Jeg ønsker å høre både medisinske råd og kjerringråd. Vær så snill å hjelp meg!
BettyBoob Skrevet 9. juli 2007 #2 Skrevet 9. juli 2007 får man ikke noe som heter hvitvask til å ta på? det husker jeg mamma brukte på oss da søsteren og jeg hadde det for mange år siden! ellers er det jo om å gjøre å ikke klø og pelle, man kan få stygge arr etter vannkopper. håper det ikke blir for ille!!!
Lille Filur Skrevet 9. juli 2007 #3 Skrevet 9. juli 2007 Min går i bhg og der har det gått vannkopper. Min har ikke blitt smitta (tror jeg...) Noen får bare en "kopp" og ikke mer... men ikke alle er så heldige da;o) Kjøp hvitvask på apoteket. Den er kjekk å ha i tilfelle. Ellers kan du smøre på Eurax, som demper kløe=) Jeg hørte om ei som ga barnet sitt allergipille og all kløe blei borte, men det skal man vel være litt forsiktig med... Er nok ikke så mye du kan gjøre, det må bare gå over av seg selv. Men når det er ferdig må du være obs på at de kan få ettersykdommer og mild hjernehinnebetennelse er en av de. Mener ikke å skremme deg. Gå på lommelegen og les om det der. Inkubasjonstiden er 2 uker og starter gjerne med lett forkjølelse..
Mille** Skrevet 9. juli 2007 #4 Skrevet 9. juli 2007 Mitt beste råd er ta det som det kommer. ) Ikke sikkert det blir så ille. Har akkurat hatt vannkopper her hjemme, snupp fikk ikke 10 kopper engang og var veldig lite plaget. Men kjøp inn hvitvask og sørg for å ha paracet i hus. Når koppene kommer så sørg for at neglene til barna er kortklipte så de ikke klorer hull på koppene og dermed lager stygge arr. Blir det veldig ille kan dere dra til legen og evt få antihistaminer mot kløen. Vannkopper er veldig greit å gjøre seg ferdig med før skolealder, så lykke til. ;o)
Lille Filur Skrevet 9. juli 2007 #5 Skrevet 9. juli 2007 her kommer noen kjærringråd: pensle med eddik pudra på hvetemel sterk kamille te oppi badevannet (et par kopper) tja like greit med hvitvask kanskje....
nov/febmamma Skrevet 9. juli 2007 #6 Skrevet 9. juli 2007 Velkommen i klubben- he he. Her i huset har vi hatt det tilsammen i 6 uker og vel så det nå, så jeg er den reneste eksperten på vannkopper:-) ( Det vil si: Først eldste på 6 1/2, så pappa og nå er det minstemann) I følge min mann virka hvitvask best, men apoteket vil sikkert prøve å prakke på deg Adermha spray som er mye dyrere... En halv Zyrtec ved sengetid funka glimrede på hun eldste, men pappa og minstemann har ikke hatt noe effekt av det.( Hør med legen før du gir allergimedisin) Ellers pleier ikke små barn bli så veldig plaget, så du får krysse fingrene! Den som har vært verst å ha i hus her med vannkopper er gubben:-) Og jo, en dusj om lindrer visst litt!
RajaPia Skrevet 10. juli 2007 #7 Skrevet 10. juli 2007 Da er det mulig at du kan glede deg ja... Eller kanskje ikke. Vi er i åpen barnehage her i byen , og i vinter hadde mange der vannkopper , men snuppa mi fikk det ikke likevel. Men nå i slutten av forrige uke fikk hun det, pluss 4-5 andre fra samme barnehage. Det er far 14 til 21 dagers innkubasjonstid . Kjøp kløstillende midler. Hvitvask eller et produkt fra ADERMA på sprayflaske. Det var veldig bra. Mi har prikker ALLE steder , og inni bleia smører vi litt Zinksalve også. Det lindrer der hvor det kommer urin og andre greier. Masse i hodebunnen også, men litt verre å få smurt godt der. Er du heldig , som meg, så har hun ellers bra almenntilstand . Da kan hun i allefall være litt ute.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå