Gå til innhold

stokkevogna...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har noe å si om den. Synes den ser kul ut, og virker bra ift at barnet kommer høyt opp. Litt negativt er jo prisen da.

Så er det noen av dere som har den, og hva synes dere..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det eneste som er bra med den er høyden... Punktum. Den er stiv å trille, ingen fjæring omtrent, bøylen er for høyt oppe, beina er delt, så du kan ikke bruke vanlig vinterpose (helt HÅPLØST!), hjulene er harde og tunge å manøvrere (selv om vogna i seg selv er god å svinge og sånn altså..!), og jeg synes hele vogna er skikkelig plæstikk..! Men et kjempestort pluss for at ungen sitter så høyt og fint, men that's it..! For oss var det ikke verdt det med så mange andre (STORE) irritasjonsmomenter..! :-)

Skrevet

Vi kommer til å kjøpe stokkevogna. Det er veldig delte meninger om den, enten hater man den eller så elsker man den...

(Man kan forresten bruke vanlig pose i babybaggen, og når sportsdelen er fremovervendt. Det er kun når sportsdelen er vendt mot foreldrene at stanga kommer mellom beina på ungen og man ikke kan bruke vanlig pose)

Vår grunner

Høy. Vi slipper å måtte bøye oss dobbelt for å ta opp ungen. Og ungen slipper å ha utsikt kun til andre folks knær.

Lett. vi kommer til å måtte dra vogna opp ganske mange trapper, og da er det en fordel at den er lett

Mulighet for å felle inn hjula: Lettere å få opp trappa, lettere å manøvrere i snø

Eneste minuset vi ser er prisen, den er ganske drøy

Skrevet

jeg er ikke fornøyd! elsker utseendet på den, og synes den ser flott ut, men det er en skikkelig raklete vogn, og vår har i løpet av et halv år vært til reparasjon 2 ganger! den er så stiv og lite behagelig å ligge i vil jeg tro.. var rellativt fornøyd med dypvogna, men nå som vi har tatt i bruk sportsdelen er vi ikke veldig fornøyd, og har sluttet å bruke den..

Skrevet

hmmm, høres litt småkjipt ut da...

men om du, Bolla&lillegutt kommer på tanken å selge, så må du bare gi beskjed altså!! Er forsatt i tenkempdus, men ønsker meg den også litt... Vanskelig dette...

Skrevet

Vi har kjøpt den, synes den virker helt super. Veldig lett å manuvrere. Vi er innstilt på at det er en byvogn, og ikke en ut på tur i skogen vogn.

Mange synes vogna er stygg, men det bryr jeg meg lite om. Den er veldig praktisk for oss da vi er nokså høye (slipper å bøye ryggen så mye).

Den koster litt, men så gjør også Bugaboo og andre vogner.

Skrevet

jeg vil faktisk si at det ikke er en byvogn heller.. mer en sentervogn.. tar man turen ut i hovedstaden og går på brosten, rister nesten lillegutt ut av vogna :o) Men inne på sentre ol er det en helt nydelig vogn, og den er flott å sitte i for lillegutt og spise når vi er ute og spiser :o)

dersom man har mulighet til å kjøpe to vogner er dette en fin ekstra vogn, men dersom man kun skal ha en vogn ville jeg aldri kjøpt den! Vi har en emmaljunga som tur vogn.. uten den hadde lillegutt sovet svært lite på tur tror jeg :o) føler meg litt snytt i og med at den var så dyr, men får man kjøpt den brukt så er det jo litt bedre.. :o)

jeg går for tiden og sikler på en OTH jeg da.. synes de er fantastiske :o)

Skrevet

Jeg må si meg enig i at det er en sentervogn. Den er HELT fantastisk å manøvrere inne på kjøpesentere, og babyen nyter utsikten :-)

En "opplevelssvign" for den lille.

Men...jeg har hatt Stokke, og valgte å selge den. Jeg kunne beholdt den som en sentervogn, men syntes den ble litt vel dyr å ha bare for å trille på kjøpesenteret,,, Solgte den fordi:'

1) Den er VELDIG stiv og rister veldig på asfalten.

2) Vanskelig og knotete å slå sammen (pluss at den "slå sammen hjulene ned trapper etc" fungerer på ingen måte bra etter min mening)..

3) Ikke en vogn snuppa sovnet lett i (sportsdelen). Den jeg har nå kan legges helt flatt, er lun og hun sovner fint. I Stokke sitter babyen veldig åpent, og setet ligger ikke flatt Ergo kunne jeg aldri ha med vogna på langturer hvis det var behov for at hun måtte sove i vogna.

Summa summarum synes jeg stokke er stilig å se på, samt fin innendørs, men ellers er det et stivt spetakkel som både er upraktisk og vanskelig i bruk. Den er på ingen måte en lett og ledig vogn å ta med seg heller, fordi den er så stiv og knotete :-/

Skrevet

Må signere flere av de over her..! I motsetning til f.eks. Bugaboo som ligger på samme pris og som har lufthjul, fjæring og mye bedre comfort er ikke Stokke egnet til stort mer enn forsiktig bytrilling og kjøpesentergåing..! Det er i mine øyne en overpriset designting som ikke er verdt prisen! Den er utrolig STIV å trille, skikkelig vond å vippe opp og ned pga ingen fjæring (noe jeg synes er utrolig viktig til bittesmå babyer!! Ryggen har ikke godt av å ligge og riste!!)..! Med babybag er den mye bedre, men heller ikke her synes jeg den er optimal..! Sportsvogna er talentløs med unntak av at den er høy, det er et kjempepluss som det nevnes over her, men i mine øyne ikke et stort nok pluss til å veie opp for all dritten med den ellers... Bortkasta kjøp, altfor dyr shoppingvogn!

Skrevet

Jeg har nettopp fått stokke-vogna i hus, og ELSKER den. Den er lett, barnet kommer høyt opp så jeg slipper å belaste ryggen så mye, den snur på en femøring og så er den så fin!!

Har bare trilla den fra bussen og hjem, da trilla vi over asfalt, grus, plen og heller. Synes ikke den rista for mye. Og så var det lett som ingenting å få den opp trappa til fjerde etasje. 2007 understellet er oppgradert med bedre støtdemping.

Skrevet

Jeg synes stokke vogna er rimelig spesiell selv jeg, men nå har det seg sånn at jeg har vunnet en som jeg skal selge,så hvis noen er interreserte, bare skriv inn på denne tråden så sender jeg dere en PM =)

Skrevet

Send meg gjerne en PM om du skal selge, med pris hva som følger med o.l. :)

Skrevet

stokke vogner er tøffe=)

Skrevet

på www.vogndilla.com er det mange som har denne vognen! Der ligger det også en del info om den! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...