Gå til innhold

Abort når fosteret har Downs

Happy31

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal snart i gang med mitt tredje år på sykepleien og skal da skrive en bachelor-oppgave. Jeg ønsker å rette fokus mot hvilken oppfølging og veiledning vordende foreldre får i forbindelse med konstantert avvik (spesifikt downs), hvilke tanker og hva som er avgjørende for valget om abort. I den forbindelse så håper jeg at det er noen her som ønsker å dele historien sin med meg. Jeg ønsker å intervjue både foreldre som har valgt å beholde, foreldre som har valgt bort og foreldre som ikke har trengt å ta stilling til dette tema. Jeg har fullstendig taushetsplikt (jeg har skrevet under på dette på skolen, men ser det som selvsagt) og dere er fullstendig anonyme i oppgaven. Dere kan forsåvidt være anonyme i kontakten med meg også, bortsett fra mailadresse.

Jeg vet at dette er et ømfintelig tema og at det for mange er vanskelig å dele tankene sine rundt dette. Er det noen av dere som velger å gjøre det likevel, lover jeg å behandle alle opplysninger med forståelse og respekt, og på ingen måte fordømmende! Om dere ikke vil skrive inn noe her, kan dere maile meg direkte: [email protected]

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

Jeg dytter denne litt...

Jeg har fått mange henvendelser allerede og tusen takk til dere alle! Men jeg savner fremdeles noen som har valgt abort, noe jeg var innstilt på fra begynnelsen. Jeg håper og tror at denne oppgaven kan få litt betydning ift helsepersonell og helsepolitikk og det er da svært viktig at jeg får frem alle sidene av denne saken, på godt og vondt. Så jeg håper likevel det er noen der ute som er interessert i å dele sin historie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...