Anonym bruker Skrevet 9. juli 2007 #1 Skrevet 9. juli 2007 Ifølge bibelen befolket de jorden....men Eva fikk tre sønner. Kain, Abel og Seth. Hvordan fikk disse tre barn???
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2007 #4 Skrevet 10. juli 2007 tull og tøys... leser ingen her hele bibelen eller? det står i 1mosebok kap 5. vers 4. at iløpet av denne tiden ble adam far til sønner og døtre... så står det også om kain,etter at han hadde drept sin bror abel, når Gud forviste han bort. at han tok med seg sin hustru.altså en av søstrene og dro. og fikk barn. osv... så bibelen nevner bare 3 navn på barna til adam og eva.men det betyr ikke at di ikke fikk flere...navnene er bare ikke nevnt.. husk adam levde til han var930 år.så det var god tid til og få mange barn.
LynxLynx Skrevet 10. juli 2007 #5 Skrevet 10. juli 2007 Det jeg alltid har lurt på om Adam og Eva er: hadde de navle???
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2007 #8 Skrevet 10. juli 2007 Jeg tror nok dette blir en enkel løsning på spørsmålet. Gud forbøy sex mellom søsken.... Plutselig dukker det opp ei kone her og der..... lite gjennomtenkt. Og disse barna som er søsken skal befolke jorden. Altså er vi et opphav av incest??? Eva fikk tre barn... Hvor mange Adam fikk??? Fikk han da barn med sine egne døtre????
=)mamsen=) Skrevet 10. juli 2007 #9 Skrevet 10. juli 2007 Æsj, Adam var skikkelig pedo han da! Og dette skapte Gud!!!!!! Er Gud pedo også da?
konvall Skrevet 12. juli 2007 #11 Skrevet 12. juli 2007 Er faktisk noen som er seriøse her...... Anonym...... Har det så mye med saken å gjøre eller ikke.... navel... kjære vene...
mammamammamammamor Skrevet 13. juli 2007 #12 Skrevet 13. juli 2007 det står ikke at dem bare fikk 3 barn, di fikk mange sønner og døtre, og siden di var di første menneskene, så rene og med så sterkt dna fantes ikke innavl.
mammamammamammamor Skrevet 13. juli 2007 #13 Skrevet 13. juli 2007 Gud forbø søsken å gifte seg lenge etter adam og eva, når jorda var så pass full av mennesker at det gikk fint ann. det har jo vert vanlig med søskenbarn som gifter seg inntil for ikke så lenge siden. bedre å være opphav av at to søsken får barn sammen ( som på den tiden ikke var ekkelt, for det var helt normalt, Eva er jo tatt av Adams ribbein, noe nermere slektskap enn det kommer du vell ikke) enn å være opphav av en apekatt, som igjenn kom fra en fisk som igjenn kom fra en stein som igjenn kom fra at ingen ting krasja med et stort smell og da ble til liv
=)mamsen=) Skrevet 13. juli 2007 #14 Skrevet 13. juli 2007 Hihihi... så du benekter at vi stammer fra apene!! Du nekter vel også for at jorda er rund å da!
Troillpia Skrevet 14. juli 2007 #15 Skrevet 14. juli 2007 Husker at jeg som konfirmant stilte presten dette spørsmålet, om HVEM i alle dager Eva og Adams sønner fikk barn med?? Hans svar var at vi måtte tolke Bibelen slik at Adam og Eva var de FØRSTE menneskene Gud skapte på Jorda... altså skapte han antakelig flere etterhvert...
77Janne Skrevet 14. juli 2007 #16 Skrevet 14. juli 2007 En annen ting å ta i betraktning er jo at bibelen er skrevet av mennesker så vidt meg bekjent:-) Jeg synes presten i Trollpias konfirmasjon hadde et godt svar!
Gjest -<<- Skrevet 14. juli 2007 #17 Skrevet 14. juli 2007 Plenty av alternativer. De kan ha fått barn med sin mor eller sine søstre (det står som nevnt ikke noe om at Eva bare fikk disse tre barna); det kan ha vært andre mennesker på jorden; genesis kan være symbolsk i sin omtale av Mannen og Kvinnen og mene pluralis. Ting som dette gir jo indikasjoner, og forsåvidt også komplikasjoner, ifht. de fleste teorier: "Menneskene begynte å bli mange på jorden, og de fikk døtre. 2 Gudesønnene så at menneskedøtrene var vakre, og de tok noen av dem til koner, dem de helst ville ha. 3 Herren sa: «Min ånd skal ikke for alltid bo i menneskene; for de er bare svake skapninger. Deres levetid skal være 120 år.» 4 På den tiden, og siden også, var det kjemper på jorden. For gudesønnene levde sammen med menneskedøtrene og fikk barn med dem. Det var de veldige menn fra eldgammel tid, de navngjetne." (1.Mos 6.1-4) Samtidig indikerer dette at Eva var én og moren til hele banden: " 20 Adam kalte sin hustru Eva, for hun ble mor til alle som lever." (1.Mos 3.20). Konklusjonen blir vel helst at det er best å ikke være en kreasjonistisk anlagt teolog om man skal kunne rasjonalisere sin bibeltro.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2007 #18 Skrevet 15. juli 2007 DET STÅR JO AT DE FIKK FLERE SØNNER OG DØTRE! OG BEVIS PÅ AT DE FIKK BARN MED SØSKEN SIDEN DET OGSÅÅÅ STÅR AT KAIN TOK MED SEG SIN SØSTER OG HVILKE BARN DI FIKK!!!S^Å SKJØNNER IKKE HVORFOR D ER SÅ MYE OG LURE PÅ NÅR SVARET STÅR I BIBELEN!!!
Gjest -<<- Skrevet 15. juli 2007 #19 Skrevet 15. juli 2007 Hvor står det, hvorfor skriker du til meg, og mener du at bibelen skal leses ordrett?
sol og varme Skrevet 18. juli 2007 #20 Skrevet 18. juli 2007 tro eller ikke tro... jeg personlig tror IKKE og er lei av å få høre hvorfor jeg ikke lærer barna mine om jesus osv... det ville vært like idiotisk som å lære mine barn om Allah osv... men la nå den som tro få gjøre det, og den som tror at vi stammer fra apene få tro det, uansett hvor mye vi mennesker vrenger og vrir på det så må vi huske på at det finnes INGEN på denne jord som vet hva som faktisk er sant, eller hva som faktisk stemmer... -litt av betydningen av å "tro" - tro er ikke det samme som: er sant...
Fruen i huset Skrevet 22. juli 2007 #21 Skrevet 22. juli 2007 Unnkyld meg, hvis du alltid har lurt på dette, hvorfor leser du ikke bare bibelen? På dette forumet får du nesten bare useriøse svar. Adam og Eva var de første menneske Gud skapte, men ikke de eneste.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2007 #22 Skrevet 26. juli 2007 unnskyld meg, men Gud var ferdig med skaperverket den 7. dagen. da skapte han ikke mer. så alle stammer nok fra eva og søsken giftet seg nok på den tida. det er ikke så lenge siden det var vanlig at søskenbarn gifta seg, og i dag synes alle det er ekkelt( vanlig fortsatt innenfor enkelte relgioner) gena blir svakere og svakere etter hvert som mennesket reproduserer seg. den første mannen og kvinnen var direkte bilde av Gud. inteligente kreative skapninger som levde med Gud og lærte av Gud. Adam klarte både å gi navn på alle dyra i verden og gifte seg på en dag han. hehe, det hadde aldri noen menn eg kjenner klart. pga så sterke gener og så sterkt dna så var ikke innavl noe problem. før etter mange generasjoner, og mange kopier ( et bilde blir alltid svakere dess fler kopier en tar ) og dermed måtte Gud forby at søsken gifta seg etter hvert. og dessute. Eva er tatt av Adams ribbein, blir det noe mer innavl enn det?
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2007 #23 Skrevet 26. juli 2007 hadde vitenskapsmenn lest bibelen til å begynne med så hadde dem aldri fåreslått at jorda var flat. det står nemlig i mosebøkene at jorda er rund. hadde spart sseg for mange år med forskning det står og at det er vikig å vaske seg etter en har tatt i døde ting, og legene fant jo ikke ut det før for noen hundre år siden( di gikk fra obduksjonsbordet og rett til fødestua og spedbarnavdelinga, uten å vaske hennene ) står og at årelating ikke er noe lurt ( sjelen ligger i blodet) og det sa jo alle vitenskrapsmenna at var den beste kuren som fantes. eg benekter evelusjonsteorien ja. i høyeste grad. vitenskrapsmenn har tatt feil før dem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå