Gå til innhold

Kun 3 uker med kvalme, bør jeg bli bekymret?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det vanlig å bare være kvalm i 3 uker, er 8uker idag, og dette er 2 dagen min uten kvalme. Forrige gang var jeg kvalm ihvertfall i seks uker, synes jo tre uker var ganske lite. Men det er kanskje normalt?

Er jo selvfølgelig kjempeglad for at kvalmen er borte, men håper det ikke er tegn på at noe er galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror nok du bare skal være glad for det du:)

Hadde ei venninne som gikk kvalm fra uke 5 til uke 32, og HUN var dårlig hun:P

 

men var jo ikke det du spurte om, men det er ikke noe fasit på hvor lenge man BØR være kvalm:) det bestemmer det seg selv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vanligste er jo at kvalmen varer til mellom uke 12 og 16. Kvalme er i de fleste til feller et bra tegn, og ikke for å gjøre deg redd eller nervøs, men jeg personlig hadde nok blitt bekymret om kvalmen hadde gått over i uke 8. Uansett det er jo bare å ta en telefon til legen din, hun eller han kan sikkert svare deg 100 ganger mer betryggende enn hva jeg gjør, eller de kan sende deg på UL for en sjekk.

 

Lykke til, og håper at du er av de heldige som lipper kvalme etter bare noen uker :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige gang var jeg vel kvalm fra uke 6 til uke 13eller 14. Blir litt bekymret ja. Om jeg har en MA, hvor lang tid vil det ta ca før jeg vil få negativ test?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare fortelle kort om mine svangerskap: Nr 1 var jeg kvalm fra uke 6 til uke 9, altså 4 uker. Men nr 2 var jeg kvalm fra uke 8 til uke 10. Denne gangen startet kvalmen i uke 4/5 og jeg er fortsatt ikke helt kvitt den i uke 13! Tydelig at det kan være forskjellig fra svangerskap til svangerskap ihvertfall!

Mamma har fire jenter og en gutt. Hun var kvalm i en del uker med alle jentene, men ikke en dag da hun gikk med broren min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, nå ble jeg litt beroliget. Håper virkelig alt er i orden. Er mye mer bekymret denne gang, sikkert fordi nå vet jeg hva jeg evt går glipp av hvis jeg skulle være så uheldig å miste. <<<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig blir man bekymret, det er visst en del av det å være gravid.

Jeg er i min 2.graviditet nå. Forrige gang var jeg ikke kvalm i det heletatt (ok, litt småuggen noen dager, men ikke kvalm akkurat). Nå er jeg 5+1 og foreløpig ingen kvalme. Håper det varer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..Vet ikke om dette hjelper mye men jeg var kvalm fra den samme uka jeg hadde EL og frem til uke 26.. Så "mistet" jeg kvalmen, men ble også beskymret. Så forrige uke, nøyere sagt torsdag kom kvalmen tilbake som et big bang...Men har roet seg ned nå da...heldigvis...Har ikke lyst å fortelle på den nye arbeidsplassen at jeg er gravid og ble det før jeg startet..Venter litt til=o)

 

Vel, uansett, så kan det kanskje hende at kvalmen kommer tilbake senere i svangerskapet..=o) Du kan jo ringe og høre med legen din eller jordmor om hva som bør gjøres hvis du er beskymret...

 

Klem

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei... i min forrige graviditet spydde jeg døgnet rundt...

måtte bare ligge hele tiden omtrent..

Og akkuratt samme dritten igjen... uff:(

heldig dere som bare har det ei lita stund.. skulle ønske jeg hadde det sånn..

men dere som har det bar i noen uker har ikke noe å bekymre dere over.... det e helt normalt.. spiller ingen rolle om man har kvalmeni 1 uke eller 8 uker.

Men er det noen som vet om noe som kan hjelpe mot kvalme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...