Gå til innhold

NÅR drar man til lege første gang? Når man vet man er gravid?


Kiwi med maispire

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ring legen din,fortell når du hadde siste mens (start) og du vil få time rundt den 9 uken :)

 

Deretter..baller alt på seg med info og kontroller..bruk denne siden her er mye tips og hjelp og få!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos legen min er det vanlig med første kontroll i uke 10. Jeg ringte og bestilte time ca fire uker før...så jeg var sikker på å få time når jeg ville. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er mest vanlig å dra til lege mellom 9-12 uker.

 

Jeg var der når jeg var 6 uker på vei med guttungen, og det var litt vel tidlig. Andre gangen (som gikk i MA) var i uke 9. Og denne gangen har jeg fått time i uke 5+2, men det er fordi det gikk galt sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer vel. Var der rundt uke 9 med førstemann, hadde et helt greitt svangerskap.

Med nummer to var jeg ikke hos legen før i uke 14/15, var planlagt og alt gikk bra, så da så jeg ikke poenget i å gå så tidlig.

Venter nå tredjemann og har ikke tenkt meg til lege før jeg er tilbake fra ferie, dvs rundt uke 15. Får jo litt erfaring etterhvert, og med to svangerkap som begge har forløpt som de skal, haster det ikke med første legebesøk. Der jeg bor er det uansett ikke tilbud om UL før den ordinære i uke 17-19.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...