Gå til innhold

Jenta mi har tre navn...

Anbefalte innlegg

Hun heter Emira Savannah Isabel

Noen synes det er vanskelig å huske...det er iallfall det de påstår. hehe

Men de fleste synes det er kjempefint

Samma for meg. Det er i allfall de fineste jentenavnene jeg og faren vet om, og de er på den fineste jenta vi vet om. (lov å skryte litt...)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9799563-jenta-mi-har-tre-navn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk for de fine komplimentene.

Er klar over at det er forskjellige smaker ute og går. Det sies at smaken er som baken- delt i to, og godt er det. Hadde vært kjedelig dersom alle hadde lik smak. Det viktigste er jo at foreldre velger navn til barna sine, som de liker best selv.

Må si at jeg synes det er trist når folk sier rett ut, uten å ha blitt spurt, at de synes at et navn er grusomt o.l. Det er helt unødvendig å gå inn for å såre noen. De bør huske på at det finnes folk som ikke liker deres favovrittnavn også.

HI

Hei, i utgangspunktet syns jeg det er litt med mye med tre navn, men plutselig har det seg sånn at snuppa her og får tre navn, hmmm.

Sånn er det når en plutselig faller for en kombinasjon.

Veeldig søtt navn, fin sammensetning!!

Noen vil sikkert reagere, men det gjør jo ingenting så lenge en er fornøyd selv.

Annonse

For meg blir dette alt for mye, men det er meg. Mitt barn har totalt fire stavelser i navnet sitt, i for- og etternavn tilsammen. Så da skjønner du sikkert at jeg er tilhenger av korte og enkle navn.

Og som lærer, som ofte helst skal kunne navnene på alle i tre-fire klasser, så har jeg også sans for korte, enkle og greie navn. Håper du ikke kommer til å forlange at din datters framtidige lærere skal bruke alle navnene hennes når de skal snakke til henne..... :-)

Det er deres barn og deres valg, og det hadde blitt himla kjedelig her i verden dersom alle hadde lik smak, men jeg synes ditt barn har fått mange, lange og til dels vanskelige navn. Og dessverre, ingen av dem sto på min "ti-på-topp-liste", heller.... Men fra dette, og til at jeg sier at de er stygge eller grusomme: Niks, det skal veldig mye til før navn er grusomme! Og din datters navn er absolutt ikke grusomme! :-)

Vesla mi har 3 navn hun og. :)

Skulle egentlig bli bare 2, men den tredje ble lagt til rett etter fødselen da vi fikk vite at ei i familien til mannen min som betydde mye for han hadde gått bort..ville gi vesla vår navnet hennes og.

Mange som stusser når vi sier navnet hennes, men vi bruker bare de 2 første til daglig.

Hei kakao

Vil bare kommentere det du sier, ang at det er lange og vanskelige navn. Vel, alle tre navnene har trestavelser, så de er da enkle navn i seg selv.

Og med tanke på at det skulle bli problemer for læreren å si navnene hennes, må jeg jo bare få si at da blir jeg i tvil ang læreren... Men antar at det er lite sannsynlig.

Vi bruker de to første til vanlig, men sier alle tre innimellom. Og er det noen som har problemer med språket/hukommelsen, så er det helt i orden at de bare bruker hennes første navn. Ved valg av navn, tar vi iallfall ikke hensyn til andre. Hvis en skulle gardert seg at alle kunne si navnene til barna, hadde jo alle blitt hetende : Ida, Oda, Mia, Odd ( satt litt på spissen).

HI

Som lærer vet jeg jo at vi alltid gjør så godt vi kan mtp. barnas navn, men får jeg en klasse med mange elever med tre navn hver, så må jeg innrømme at det nok kommer til å bli litt kaotisk en stund.... Det tar ganske mye tid å greie og lære seg så mange navn. Og det er mange lærere som har mye mer enn en klasse.

Men dobbeltnavn som klinger og som faller lett i munnen blir som regel brukt - også i skolen. Ellers gjør de fleste lærere så godt de kan å etterkomme elevenes egne ønsker.

Annonse

Jeg likte Emira veldig godt. Isabel er også et flott navn, men ser at det begynner å bli et poppisnavn nå. Fint med tre navn, og disse klang jo veldig godt sammen. Sjelden en ser tre navn som går så godt sammen, og så lenge de gjør det er det jo fint. Vet om en som har tre navn, og de kræsjer med hverandre. ( Gunn Hilde Iren)

• 3 uker senere...

Ble imponert jeg...

Her sliter vi med å finne ett fint jentenavn, og så har du klart å finne tre. De var jo så flotte alle tre også.

Jeg falt pladask for navnet Savannah

Når mannen min kommer hjem skal jeg "lufte " det navnet for ham. Håper han liker det. Synes også det var kjempefint med alle tre sammen. (Men vi har kun ett på jenta vi har fra før, så det må nok bli kun ett denne gang også.)

Kjempe bra! Nydelig navn! Man skal gå for det man liker, og ikke høre på andre sine negative tanker om navnet, for det er jo ikke det som teller:) Lillebroren min har og tre navn, mens jeg og søstrene mine har dobbelt navn. Han blir ihvertfall ikke mobbet for at han har trippeltnavn, men på skolen brukes bare de to første navnene hans blant familien brukes det siste, han har ingen problemer med det han! De to første er oppkalling og siste er tradisjon..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...