Gå til innhold

mini bare sovner ved puppen=(

Anbefalte innlegg

Skrevet

og når han først spiser, så ligger han og haler og drar...nå har vi holtdt på ganske lenge ikveld og det er masse melk igjen..hvordan få han mett slik at han sovner ordentlig og ikke bare i 5 min?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta en tur på ammehjelpen.no, a-å, les om "søvnige barn". Er utdrivingen din ok? Har du utdrivingsspray fra legen? Kan du håndpumpe deg igang?

Skrevet

har prøvd det meste som står der.. han blir slik spesielt om kvelden. de siste dagene har han spist med 2t mellomrom, ca 10min på hver pupp, og han har virket mett. men nå er det helt umulig å få i ham noe=( har prøvd å pumpe meg tidligere, men jeg og pumpa er ikke helt venner.. melkespruten står til å begynne med når jeg håndpumper meg i dusjen, men det er liksom det..i natt som var sovnet han etter 5min bare, og jeg klarte ikke vekke ham for mer mat, akkurat som nå. har prøvd å legge ham for natten, men da bare skriker han etter pupp.

blir litt rotete det her, men han har sovnet i den høyre armkroken min nå..

Skrevet

Har hatt en følelse av det, ja, men jeg har ikke merket noe særlig til noe melkespreng eller noe.. Syns egentlig han bare spiser oftere men i kortere intervaller.

Prøver å spise og drikke nok, for har merket at det har ALT å si for om jeg har nok melk eller ei. Drikker ammete også, men syns liksom ikke jeg har MYE melk Om kveldene virker det som det er akkurat nok, ikke noe til overs hvertfall.

Blir så fristet til å gi ham MME når han ligge slik og kaver. Slitsomt å sitte med puppen ute i over en time med en unge til og fra..

Hvor lang tid skal han bruke på å få økt mengden egentlig? han har holdt på slik siden fredag.

Skrevet

Det kan ta opp til en uke. 3mndersen er ofte verst og kan ofte bli verre av at man stresser med dåp/navnedag i samme periode...

Pass på at han har riktig godt sugetak når han styrer som verst... Kanskje ta frem ammeputa igjen?

Skrevet

Han er 9 uker nå og dåpen har jeg ikke ofret en tanke enda, he, he.. vi har akkurat hatt en uke ferie også, så jeg burde ikke være stresset heller. Har sitti inne i det fæle regnværet;p

Ammeputa har vært min beste venn hele tiden, men når han styrer som værst bare slipper han taket... Vet snart ikke mine armer råd, jeg?? Han er jo helt febrilsk etter puppen så lenge han er våken.. Det lengste det går mellom ammingen er fra 21/22-0130-0200 og så er det hver 2. time igjen resten av døgnet...

Skrevet

Hihi, kan ikke telle, jeg...

Hmmm. Hva annet er nytt da? Har du spist/drukket noe nytt?

Skrevet

Jeg tror hvertfall han blir 10 uker på freda, går jo helt i surr her jeg sitter, he, he=) Jeg har ikke spist noe nytt bortsett fra idag, da spiste jeg knekkebrød for 1 gang siden vi var tomme for brød... Drikke er stort sett bare vann, vann med bitte litte granne saft for smaksvariasjon og ammete...vet han reagerer på kullsyre, så det er minimalt med brus, evnt bare litt i helgen, godt ristet=) Ble nysgjerrig på den ammekaka di nå. Må nok til pers imorgen=) Lengter seriøst etter litt melkesprengte pupper nå!!

Skrevet

Tenk på karri også da, korma (den milde typen) har gjort underverker for en del...

Skrevet

får karri fart på melka, altså??

Skrevet

Det er en del av karrien (bukkehornsfrø) som er et mye brukt kjerringråd i USA, blant annet.

Skrevet

Da blir det fiskeboller med karri framover=) ville aldri drømt om at jeg skulle lengte etter melkespreng, he, he... men vil jo gjerne pumpe meg litt etterhvert også så sambo kan gi flakse og jeg kan finne på noe uten mini noen timer=) er det forresten for tidlig å gi flaske en gang i blant nå? svigermor mener jeg skal puppe til han er året!!! at flaske ikke er bra.

Skrevet

Det går an å gi barnet mm i kopp! Tutekopp uten ventil nå som han fekter med armene?? Eller hør etter matenebb på apoteket.

Skrevet

Tusen takk for alle råd=) nå sitter jeg her med ammete og havregrøt, og mini er endelig i seng, men kan ikke fatte at han ble mett?

Hva hadde vi gjort uten deg?? Nok en gang, tusen takk=) blir spennende og se om økinga hans hjelper og om jeg klarer å bidra litt med ammekaka og alt annet...

Skrevet

men jeg skjønner fremdeles ikke hvorfor han har begynt å sove ved puppen da, det skal sies..=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...