Gå til innhold

Nedtrapping av progynova og progestan

Baby-07?

Anbefalte innlegg

Er nå gravid i uke 8+4 etter fryseforsøk på St Olavs. Skal nå snart slutte med medisinene, og har begynt nedtrappingen av progynov med begge. Fikk beskjed om å slutte helt fra torsda da jeg er 9+0. Hvordan gjøres det på andre sykehus? Synes det høres litt skummelt ut å slutte på dagen...

Det er nå alt vi skal bekymre oss over også da...

Fortsetter under...

Vet du, dette har jeg lurt på selv...

Snakket med sykehuset, for jeg var usikker på om jeg skulle slutte når jeg begynte på uke 9, eller når jeg var 9 fullgåtte.

Fikk egentlig ikke noe klart svar, så jeg var forvirret.

Ei venninne av meg som også hører til på St.Olavs fikk annen beskjed enn meg, så jeg valgte å ta begge preparatene UT uke 9.

Jeg er 10+5 i dag, og har sluttet hlet med Progynova. Men Progestan tar jeg til jeg er tom, 2 ganger daglig. Vet nemlig om flere plasser de tar det til uke 12.

Så jeg hadde nok tatt Progestan litt lengre om jeg var deg, har du litt ekstra liggende??

Så artig at du også har lyktes ved frys på St.Olavs forresten!!

Har alt gått bra til nå?

Jeg har hatt endel komplikasjoner, men det ser ut til å gå bra heldigvis!

Det var kjapt svart :)

Når jeg var der på tidlig UL, fikk jeg beskjed om å slutte når jeg var kommet til 9+0, men tror jeg må ringe de i morgen å høre om jeg kan få flere kapsler så jeg kan ta det litt lenger.

Alt har gått bra så langt, men har nok fremdeles skuldrene litt langt oppe. Redd for at det ikke skal gå bra, men må vel begynne å stole på den lille hybelboeren :)

Har fulgt med deg også, og håper at du får et fint svangerskap videre.

Hei igjen:-)

Ja Progestan er det iallefall ikke dumt å ta litt lengre, flere steder tar de jo mye lengre så... Er litt skummelt å slutte, selv om jeg gleder meg veeeldig til å ikke ta hormoner mere!

Så du klarer ikke å slappe av helt du heller nei... Er vel ganske normalt det tror jeg. Er så redd for å planlegge for mye, men nå må jeg vel snart klare å tro på graviditeten...

Skal på ny UL onsdag, er så glad jeg fikk en ekstra en. Von D. kalte meg en pingle, men er jo så lett for ham å si. Uansett glad han tok meg på alvor. Er alt bra da også, ja da er jeg skikkelig gravid:-)

Lykke til videre du også!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...