lille My-77 Skrevet 9. juli 2007 #1 Skrevet 9. juli 2007 Hei:) Jeg tenker og lurer mye på hvordan det skal bli å bli tobarnsmor. Tenker endel på om det stemmer det her med at "en er som ingen og to er som ti". Har jo nettopp blitt gravid med nr 2, og gleder meg masse, men lurer samtidig på hvordan det blir med jobben, tid for seg selv, for parforholdet etc. Har jo sett at det er flere her inne med både to, tre og fire barn...hadde vært morsomt å høre noens erfaringer om hvordan det var å bli mor til nr to, i forhold til å få den første. Det er sikkert veldig individuelt, men hadde vært morsomt å høre litt fra dere flergangsforeldre likevel... Synes på en måte det er ganske mye å gjøre allerede med full jobb og en liten en på litt over 1.5 år.. Men gleder meg jo...
Edda Skrevet 10. juli 2007 #2 Skrevet 10. juli 2007 Ikke for å skremme deg - men jo, det blir mye mindre tid for deg selv, mye mer stress og mas i hverdagen, du blir mye mer sliten. MEN - det blir også mye mer glede, mye mer kjærlighet. Det blir liksom mye mer av alt. Vi fikk våre to ganske tett, og det har nok vært ekstra tøft. Siden vi har hatt en periode hvor begge to har vært små og "trengende" (dvs. lite selvstendige), har vi alltid måttet ta én hver og dermed har vi sjelden fått helt fri. De gangene jeg f.eks. har vært alene hjemme med ungene (fordi mannen min er bortreist eller sammen med venner på kvelden eller annet), så er jeg helt skutt når ungene endelig er i seng. Så ja - jeg synes klisjéen "en er som ingen og to er som ti" stemmer ganske godt! Men hvis du synes jeg svartmaler litt her, så skal du vite at jeg nå er på vei med nummer tre. Så da skjønner du vel at min holdning egentlig er at JA - det er slitsomt, og JA - det er verdt det!! Lykke til!
Kaisa75 Skrevet 10. juli 2007 #3 Skrevet 10. juli 2007 hei lille my, dette lurer jeg paa og! Har en gutt paa 13 mnd, og er 5 uker paa vei m nr to. Gleder meg masse selv om jeg og er litt engstelig. Vi var sikre paa at vi ville ha de naert i alder, saa faar det heller bli noen toeffe aar foer de blir litt eldre og mer selvstendige. De kan jo underholde hverandre noe som vel er et pluss.... Lykke til videre!
lille My-77 Skrevet 10. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 10. juli 2007 Hei! Takk for fine svar. Lykke til dere og:)
Iltaet venter tvillinger Skrevet 10. juli 2007 #5 Skrevet 10. juli 2007 Hei. selv synes jeg overgangen fra 1 til 2 barn var mest merkbar. Nå som eg venter tvillinger tenker eg at det blir som det var med de 2 første, travelt. Det er veldig forskjellig på hvilke barn man får og, men er så kos når de vokser opp sammen.
lille My-77 Skrevet 10. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 10. juli 2007 Fint å høre andres meninger, her var det mye fornuftige tanker fra dere som har svart meg.Litt å tenke på.. Tror det er riktig at det er fint for barn med søsken og å vokse opp sammen. Og så er det jo småbarnsperioden som sikkert er mest slitsom, når barna vokser til, vil jo situasjonen forandre seg. Det er vel også slik at en vokser på oppgavene en får med det å få barn... Det blir uansett en ny situasjon, nye utfordringer, nye gleder, nye bekymringer når ett nytt menneske kommer inn i familien..Veien blir til mens man går.. Men spennende blir det. Og jeg gleder meg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå