Gå til innhold

Jente på 2 år som plutselig halter??

Anbefalte innlegg

Kom hjem fra jobb i dag og møtte ei smørblid jente som hadde vært med barnepassern sin i hoppeslott i dag. Hadde ikke hoppet så lenge - valgte selv etter ei stund å ville ut.

Men nå ser jeg at hun går så rart! Halter ikke sånn direkte, mer stavrer litt som om hun har et stivt kne eller ankel hvis dere skjønner. Har spurt om hun har vondt noe sted og hun sier nei (litt usikker på om hun skjønner hva jeg spør om), og jeg har prøvd å klemme på foten fra tærne og opp til hoftene uten at hun har reagert negativt (lo faktisk bare litt de stedene det kilte). Kan heller ikke se noen fliser/stikk/blåmerker/hevelser som skal tilsi at hun skulle gå sånn, bare vanlige småblåmerker på leggen som hun har omtrent konstant... Noen som har noen anelse om hva det kan være eller hva jeg burde gjøre? Barnepasser har heller ikke nevnt noe om ramling, og det ville hun nok gjort dersom det var alvorlig nok til at hun skulle få sånne bivirkninger av det. Har likevel sendt melding, men ikke fått noe svar enda (vet hun er ute på noe med ei venninne så forventer ikke raskt tilbakesvar sånn sett).

Kan hun "fake" det? Uansett skjønner jeg ikke hvorfor heller, blir litt bekymra nå. Ikke vanskelig å se at hun går rart, pappaen så det med en gang da han kom hjem... Hjeeeelp??!?

Fortsetter under...

Det gjorde faktisk datteren min og en periode da hun var rundt 3år. Jeg var på helsestasjonen og legen med henne. de fant ingenting, fikk henvisning til rønken og der fant de heller ingenting. Plutselig en dag sluttet hun å halte, har aldri haltet etterpå og vi vett ikke hvorfor hun gjorde det. Hun klaget heller aldri på at hun hadde vondt. Hvis det forsetter og du blir urolig ville jeg tatt henne med til lege. Mest sansynligt er det ingenting :)

Merkelige greier... Får følge med litt de neste dagene også. Men skulle tro at hvis det egentlig ikke var noe så ville hun "glemme" det dersom hun ble veldig excited (kom plutselig ikke på det norske ordet), men da pappaen kom hjem og hun skulle løpe ut for å ta ham i mot, så begynte hun ivrig, men så ble det litt bråstopp pga stavringen. Klarer altså ikek løpe...

hmmm.... så rart... Slik var datteren vår også for et par uker siden. Hun blir også straks 3 år.

Hun ramlet til og med, det virket rett og slett som benet sviktet. Hun svarte bare "nei" når vi spurte om hun hadde vondt, men til slutt fikk vi henne til å "innrømme" at hun hadde vondt på baksiden av kneet. Dette gikk over av seg selv etter et par, tre dager.

Jeg har i ettertid tenkt at dette kanskje hadde noe med at hun har vokst svært raskt en periode... kanskje kan det være voksesmerter, eller rett og slett at ikke alle sener og slikt har klart å holde tritt med resten av veksten.... Dette er bare min helt ufaglærte tipping, men det kan kanskje være noe slikt som er grunnen.... Never know.. :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...