Anonym bruker Skrevet 9. juli 2007 #1 Skrevet 9. juli 2007 Hei hei:) Andre enn meg som er glad i å synge:)? Jeg har iallfall begynt å synge til den lille og i dag har eg funnet en del tekster på godnattsanger som jeg kommer til å synge for gullet mitt:) Så tenkte jeg kunnde dele de med dere:) Så kan dere kopiere de om dere vil:) Den fyrste song eg høyra fekk Var mor sin song ved vogga Dei mjuke ord til hjarta gjekk Og kunne gråten stogga Dei sulla meg så underleg Så stilt og mjukt te sova Dei synte meg ein fager veg Opp frå vår vesle stova Den vegen ser eg enno tidt Når eg fær auga kvila Der stend ein engel, smiler blidt Som berre ej kan smila Og når eg sliten trøytnar av I strid mot alt som veilar Eg høyrer stilt frå mor si grav Den song som allting heilar Jeg har ei tulle med øyne blå med silkehår og med ører små og midt i fjeset - ei lita nese så stor som så... Så bløtt som fløyel er hennes kinn, og hun er deilig og tykk og trinn, med dukkehender, og to små tenner, i munnen sin. Og hun kan bite i sine tær, og hun kan danse foruten klær, og hun kan spise, og stå og vise, hvor stor hun er. Og Tulla rusker i pappas hår, og ler og vinker til den som går, og baker kake, og lar oss smake, på alt hun får. I baljen plasker hun, kan du tro. Vi hører aldri hun skriker no'. Nei, jammen skulle, du se vår tulle, hvor hun er god. So ro, lillemann nå er dagen over. Alle mus i alle land ligger nå og sover. So og ro og tipp på tå, sov min vesle pode. Reven sover også nå med halen under hodet. Byssan lull koka kittelen full. Det kommer tre vandringsmenn på vegen. Byssan lull koka kittelen full. Det kommer tre vandringsmenn på vegen. Den ene er halt. Den andre er blind. Den tredje står utenfor og tør ikke gå inn. //eventuellt Den ene akk så halt den andre o så blind den tredje sier slett ingenting. (Kom bisken og beit'n i beinet. Oj å oj i beinet.) Byssan lull koka kittelen full. Det blåser tre vinder på havet. Byssan lull koka kittelen full. Det blåser tre vinder på havet. På Store Ocean. På lille Skagerack. Og langt opp i Bottnisk viken. Byssan lull koka kittelen full. Det seiler tre skuter på havet. Byssan lull koka kittelen full. Det seiler tre skuter på havet. Den første er en bark. Den andre er en brigg. Den tredje har så ødelagte segl. Byssan lull koka kittelen full. På himmelen vandrer tre stjerner. Byssan lull koka kittelen full. På himmelen vandrer tre stjerner. Den ene er så hvit. Den andre er så rød. Den tredje er månen - den gule. Byssan lull koka kittelen full. Sjøkisten har trenne figurer. Byssan lull koka kittelen full. Sjøkisten har trenne figurer. Den ene er vår tro. Den andre er vårt håp. Den tredje er vår kjærlighet - den røde. Byssan lull koka kittelen full. tre er tingene - de gode. Byssan lull koka kittelen full. tre er tingene - de gode. Den første er vår Gud. den andre er hans sønn. den tredje er vår jomfru Maria Snart er det mørkt i stall og i låve nå skal alle nissunger sove. Vår kjære, Milde Måne skinn ned på alle dem som ikke har en seng og som ikke har et hjem. Må alle små i verden få sove denne natt. Må ingen av oss gråte og ingen bli forlatt Godnatt - godnatt - godnatt Godnatt - min skatt - godnatt
Bdancer Skrevet 9. juli 2007 #3 Skrevet 9. juli 2007 den fyrste song er fin...og trist.. takk for teksten på byssan lull- den har jeg aldri kunnet
kløver Skrevet 9. juli 2007 #4 Skrevet 9. juli 2007 Har faktisk selv sunget alle disse sangene, og mange flere til mine barn. Liker særlig godt den siste sangen (fra NRKs julekalender). :-)
kløver Skrevet 9. juli 2007 #5 Skrevet 9. juli 2007 ...men den siste delen av sangen er sånn at man nynner "nanana nanana nanana na na na" tre ganger før man avslutter med "god natt, min skatt, god natt". :-) (ihvertfall sånn den ble sunget av nissemor på TV).
Gjest Skrevet 9. juli 2007 #6 Skrevet 9. juli 2007 Godt initiativ.. Dette er min favoritt, den sang pappa alltid, og gir meg masse gode minner; Det var en deilig, deilig dag, men tenk nå er den over, og alle som er riktig snill`, de ligger nå og sover. Og himlen som var blid og blå med mange tusen smil i, begynner først å le igjen en gang i morgen tidlig. Og ingen knopper gresser mer på luftens solblå enge, de ble så trette stakkars små, nå skal de sove lenge. Og alle hvite, søte lam, de ligger på en låve og slikker på en liten bror. Og hyss, nå skal de sove. Det var en deilig, deilig dag, men tenk nå er den over, og alle som er riktig snill`, de ligger nå og sover. Og alle stjerner blir så glad`, for alle stjerner liker en knopp i blund, et lam i ro og sovende småpiker! Gleder meg til å synge den for mitt lille nurk..får bare gjøre om på slutten dersom det blir en pjokk Dette var mamma sin sang... kjempeglad i den og: Kvelden lister seg på tå Over kløverengen. Himlen har tatt stjerner på. Alle barn skal sove nå, sove søtt i sengen. Melk og brød fra krus og fat er så gode venner med en liten trett krabat som skal spise aftensmat med små melketenner. Og to røde lette sko setter vi på matten. Er så slitne begge to. Men nå skal de stå i ro hele hele natten. Natten kommer svart og stor. Alle ting blir borte. Seil i mørke, lille jord, med en liten gutt om bord, i sin lille skjorte!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå