Gå til innhold

Hvorfor varme melken?

Anbefalte innlegg

Dette høres kanskje ut som et rart spørsmål, men jeg spør fordi jeg lurer på om det er noen annen grunn enn at baby foretrekker varm melk?

Jenta mi drikker nemlig uansett temperatur, har jeg funnet ut. Nå har hun jo ikke fått KALD melk, men som i natt, så fikk hun en flaske med morsmelk som hadde stått på nattbordet. Jeg satte den i en kopp med varmt vann i firetida da hun våknet, men så sovnet hun igjen og ville ikke ha mat før klokka seks..

men hun drakk som bare det hun..

nå var denne flasken romtemperatur, og det er veldig varmt nå, så den var MINST 18-19 grader da.

Men det kan ikke være skadelig for magen hennes eller noe sånt, om den ikke har riktig temperatur?

Hun drikker jo såpass sakte at jeg tenker melken blir varm på vei ned likevel?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9796962-hvorfor-varme-melken/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg leste et innlegg for noen uker siden der noen spurte om det gjorde noe at melken ble kald (ungen drakk tregt og sovnet ofte osv), og de fleste som svarte der mente på at det ikke gjorde noen ting at melken ble kald, dersom de "godtok" at melka ikke var varm, hvis du skjønner hva jeg mener. Her blir melka nemlig kald også, (samme problem som den som skrev det innlegget har, he he), og jenta mi drikker melka uansett om den er varm eller kald.. :-)

klem:)

leste i ett innlegg her da det var varmt på østlandet at de små babyene kan få vondt i magen av "kald" melk... veit ikke hvor små de mente da... jenta mi drikker uansett om den er kald eller varm.. ingen problemer her og hun er litt over 3 måneder...

kanskje prøve å legge den ut på skravle eller noe.. litt lettere å få svar der...

Hei!

Må bare si deg at morsmelk som har stått framme i romtemperatur lenge kan være farlig! Masse farlige melkebakterier som dannes.. At du varmet den opp i løpet av natta, gjør det bare enda lettere for bakteriene å forme seg.

Morsmelk skal jo stå i kjøleskap evt. bli fryst ned.

Men tilbake til det du spurte om! :-)

Eneste grunnen til at det helst skal være varmt er at det er lettere å fordøye enn kald melk... Noe som kan føre til magevondt. Ikke verre enn det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...