Gå til innhold

amming og graviditet


Kaisa75

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg ammer fortsatt soennen min paa 13 mnd, og er naa gravid igjen (5 uker paa vei). Er det noen av dere som er i samme situasjon? Har jo tenkt aa slutte aa amme snart (skjoent jeg gruer meg litt, vet ikke helt hvordan jeg skal faa det til... tips noen?).

Noen som vet om babyen kan ta skade av det??

Blir veldig takknemlig for svar! Grubler mye paa dette fortiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei

 

Jeg ammet ogsaa foerstemann da jeg ventet nr 2 og det er ikke noe problem. Ikke falrig for babyen i det hele tatt....

 

Du kan bare amme saa lenge du vil, men personlig ville jeg sluttet en mnd eller to foer neste kommer slik at nr 1 har akseptert at han ikke faar lengre.

 

Her sluttet han av seg selv saa har ingen tips til slutting.

 

Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!jeg ammer også min søn enda,han er snart 8 mrd. er nu 8 uker på vei. syns det virker som jeg har mindre melk etter jeg ble gravid. flere som har fått mindre melk???

 

ingen fare for babyen,bare å amme så lenge du føler for det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aa saa herlig med svar! Skjoenner at jeg kanksje har bekymret meg ubegrunnet.. Hadde jeg ikke blitt gravid naa saa hadde jeg igrunn tenkt aa amme intil han ikke vil ha det mer.. Kanskje skal jeg holde meg til den strategien fremdeles. En lettelse aa skulle slippe aa bekymre seg for dette. En ekstra oppfordring til aa spise sunt blir det naturligvis, med to smaa som er avhengig av ens kost hold... Hmm .. kan visst gjoere noen forbedringer der...

Tusen takk for svar!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg ammet også når jeg ble gravid og fødte nr. 2 (14 mnd aldersforskjell). Jordmora anbefalte meg å slutte fordi det kunne "ta for mye krefter av meg", men jeg følte selv at dette ikke var noe problem. Når den nye babyen kom så ville fortsatt lillegutt smake noen ganger men han var ikke så veldig interessert lenger. Han var aldri sjalu og avvenninga var det egentlig han selv som styrte.

Har hørt at det ikke på noen måte er skadelig, men at smaken kan forandre seg litt slik at barnet kanskje ikke vil ha lenger.

 

Men de kikket litt på barsel-stua da, når "storebror" kom på besøk og også ville ha litt. Hehe

 

Lykke til, gjør som du selv kjenner er naturlig for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..... leste forresten et sted at dersom man ammet og var plaget med mange og sterke kynnere mot slutten av graviditeten, at det da kunne være lurt å slutte.

At amminga frigjorde hormoner som kunne øke kontraksjonene i livmoren og evt. fremskynde fødselen. Vet ikke om dette stemmer da.

Det skjedde ikke for meg da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...