Gå til innhold

Hvordan få han til å die roligere og bedre?

Anbefalte innlegg

Gutten vår er 5 mnd. Har alltid spist greit (fullammer, fått litt grøt på kvelden en mnd, smaksprøver). I det siste styrer han noe veldig når han skal drikke.. Tar ørten pauser, og kaver veldig når jeg ammer han. Han vil helst ikke ta høyre brystet heller.. Veide han, og han hadde lagt greit på seg, men er redd det skal stagnere. Er redd han ikke får i seg nok. Måltidene går veldig fort unna..Hvor fort er det vanlig at de drikker når de er 5 mnd? Jeg har prøvd å legge han litt i tvillingstilling slik at han skal ta høyre brystet også, men ikke særlig suksess.. Han drikker litt fra dette brystet,men ikke lenge..Tilbyr jeg han det andre brystet drikker han mer der så han kan ikke være mett..Jeg er redd jeg skal miste melka på høyre bryst, og pumper derfor daglig.. Får ut mindre på høyre enn venstre når jeg pumper også.. Bør jeg bare pumpe høyre bryst? Flere ganger daglig? Han drikker som sagt litt på dette brystet.. Han er veldig nysgjerrig, og jeg må sitte helt i ro, kan ikke prate eller ha på rolig musikk feks.. Han vil ikke ta flaske heller, klarer ikke denne sugingen. Vet det er en annen teknikk, men alt annet skal jo i munnen.. Jeg trenger gode tips. Blir litt urolig, og det er i hvertfall ikke heldig når man ammer og er småbarnsmor..Saktens nok å bekymre seg for her i veden..

Fortsetter under...

Ja sant nok det du sier der!! Han har hatt et par dager der bleiene ikke har vært så våte, men han har leika og virka fornøyd utenom ammestundene.. Hvor ofte må jeg regne med å amme nå? Hvis det går over fire timer og han ikke vil ha, blir jeg litt bekymret.. Skal jeg prøve å legge han til ofte, eller ha pauser på 3-4 timer? Hvis han ikke har drukket noe særlig og det er gått 4 timer siden sist gang, og han er "soveklar" skal jeg bare drøye neste måltid til neste gang han våkner med god samvittighet? Synes dette er vanskelig.. Bør jeg pumpe meg innimellom for å opprettholde melkemengden? Noen tips for å få i gang utdrivningsrefleksen når jeg skal pumpe?

Prøver å legge til rette for amming hver 3.time, men ikke alltid han er så gira på det.. Han spiser på natt ja..Merket at han har gjort det en ekstra gang eller to de siste nettene..Jeg synes det er tungt, og skulle helst fått det i han på dagtid..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...