Gå til innhold

Spydeberg eller Askim? Evt Mysen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er så smått på flyttefot og lurer på å flytte til Østfold (bor nord i Akershus nå).

Har kikket litt på Spydeberg og Askim, er ute etter enebolig med litt hage.

Noen som kjenner til "forholdene" rundt omkring der?

Tenker i forhold til oppvekstmiljø, barnehager/skoler, fritidstilbud, jobbmuligheter, osv.

Skrevet

Flytt for guds skyld ikke dit.. Ikke med tanke på oppvekstmiljø og fritidstilbud for barn og unge. Bodde der i 5 år, har aldri sett så mye grusomt noe annet sted. Det florerer av narkotika blandt de unge, helt ned i 12-14 års alder. Spydeberg måtte vært det beste av alternativene isåfall..Les lokalavisen på nettet (smaalenene.no) hver dag i noen uker, så forstår du!

Skrevet

Ha-ha! Det er det mest fordomsfulle jeg har hørt på lenge!

Bor i Askim selv, har gjort det i 29 år nå. Trives som plommen i egget!

Synd at du opplevde den lille koselig byen vår slik.

Her har vi alt vi trenger: et lite kjøpesenter, mange matbutikker, badeland, kulturhus, kino, stort bibliotek, ridesenter, aktiv idrettforening, mange andre lag/foreninger, gode skoler, tilnærmet full barnehagedekning.

Boligprisene er heller ikke så verst, selv om de helt klart er på vei oppover.

Klart det ting som skjer her også, som ikke tåler dagens lys. Men det gjør det overalt! Det blir bare kanskje mer synlig i et såpass lite miljø.

Nei, jeg kan trygt anbefale folk å flytte hit til Askim!

Skrevet

Din mening det. da må du være trangsynt.

Skrevet

jeg har vokst opp i spydeberg, flytta derfra etter videregående, og jeg hadde en super barndom, et godt oppvekstmiljø vil jeg si at det er der. Det er ikke så mye butikker eller jobbmuligheter, men det går tog og busser, og det er bare 20 min til ski og 45 min til oslo, og det er jo ikke noe problem. Boligprisene har begynt å stige, for det er bla.mange som flytter ut fra oslo og vil heller flyye litt på "landet" og en får da litt mer hus for pengene, så sp.berg anbefalles på det varmeste:)

Skrevet

Jeg har bodd i Spydeberg når jeg gikk på grunnskolen. Barneskolen var bra ( Spydeberg barneskole ), men ungdomsskolen var dårlig!!Flyttet til et større sted på videregående, og lå da etter de andre faglig pga dårlige lærere og MYE bråk i klassen. Var en dårlig ungdomskultur der med drikking, røyking og henging på bensinstasjonen, mobbing og baksnakking. Var ikke akseptert å være skoleflink. Var aktiviteter der som rideskole, turn, korps og musikkskole som var bra da. Fint for barn, men ikke for ungdom er mitt tips til deg.

Skrevet

jeg har bodd alle tre stedene. de er vel som de fleste andre småsteder.. ja, nå er jo både askim og mysen by da... såvidt ejg vet er det ikke full barnehagedekning noen av stedene, sport, musikk og ungdomsklubber er det overalt. jeg syntes det var veldig langt å pendle fra mysen til oslo, men vet at det er mange som gjør det. i mysen er det iallefall ny barneskole,det er vdg-skoler både i askim og mysen. jobbmuligheter er det nok, men det kommer nok litt anpå hva du vil jobbe med. vi har prior, trykkeri, sentra med butikker osv..

Skrevet

vi har akkurat kjøpt hus i askim! syns det virker som ett flott sted å bo! kommer fra kolbotn opprinelig, men velger å flytte lengre ut.... får mere for pengene der! tror alle steder har de problemene som er nevnt ovenfor! askim er nok ikke noe bedre eller verre en resten av landet!

Skrevet

Statistikken sier at det er mer narkotika i askim enn i oslo hvis du regner ut ifra gjennomsnittet! Politiet selv som skrev om dette i lokalavisen for et par år siden. Det har nok ikke blitt bedre siden den gang!

Skrevet

Hva er det egentlig med deg 'a, Bananas?

Skrevet

Har hørt det samme som Bananas jeg også. Noe mer vil jeg ikke uttale meg om saken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...