Gå til innhold

Bare rot med måltidene etter introduksjon av fastføde

Anbefalte innlegg

Jeg sliter litt om dagen. Gutten min er 7,5 måneder og har fått grøt ca 2 måneder nå. I starten ga vi kun litt på kvelden(som en smak)men nå prøver vi å få gitt grøt to ganger om dagen i håp om at han snart skal sove litt lenger økter på natta.

Men synes alt bare blir rot. Hvis jeg ammer før jeg gir grøt(som man jo "skal") så vil han ikke ha grøt og ammer jeg etterpå så vil han ikke ha pupp. Dermed så blir ammingen skviset inn mellom de to måltidene og jeg føler vel at han ikke spiser ordentlig av puppen, bare sånn kose-suging for grøten holder han mett leeenge. Ammer en del på morgnen og kvelden før han legger seg, men kommer ikke opp i 500 ml som de jo skal ha. Hva skal jeg gjøre? Pumpe meg og gi på flaske til måltidene og forsøke å lure i han mer melk på den måten? Gi mme til måltidene?

Fortsetter under...

Jeg har en gutt på snart ett år som jeg slutta å amme for snart to uker siden. Han fikk gröt fra han var 5-6 mnd. Först som smak, så succesivt opp til en hel porsjon gröt om gangen. Men jeg amma ikke för eller etter gröten. Jeg bytta rett og slett ut et ammemåltid mot et grötmåltid, og så fikk han vann å drikke til gröten.

Det höres ut som gutten din får det han trenger! Om han i tillegg til to porsjoner gröt om dagen blir ammet morgen og kveld og litt derimellom så höres jo det veldig bra ut!! Jeg regner med at du snart skal begynne å gi middagsmat også! Gutten din begynner jo å bli "stor" nå! Du kan jo fortsette å amme morgen å kveld så lenge du vil, men han er jo i alderen der man skal introdusere nye smaker. Det du sier med 500 ml MM har ikke jeg hört så mye om. Jeg har bare gradvis gått ned på MM og gradvis gitt mer og mer fast föde.

Om gutten din får en god porsjon gröt til kvelden samt at du ammer han "til sövn" så skal han klare natten galant. Det gjelder bare å holde for örene de förste nettene...snart sover han natten igjennom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...