Gå til innhold

Søvn - samme seng eller egen?

Rakri

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker litt på dette med soving. Ser for meg det er fint for tvillingene å dele seng den første tiden. De er jo "vant" med å være nært hverandre. Noen erfaringer??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi prøvde å legge guttene i samme seng når vi kom hjem fra sykehuset. Det gikk greit de første dagene men jeg syntes de sov litt urolig. Så vi prøvde da her sin seng og det ble noe helt annet. De sovna mye fortere og sov lenger og roligere+ at vi fikk sove bedre også.

Men jeg tror det er veldig forskjellig fra unger til unger så man må vel bare prøve seg frem.

Skrevet

Vi har kjøpt to sprinkelsenger og to bagger til vogna. Er enig i at det virker deilig at de kan sove sammen. Men har hørt at de ofte forstyrrer hverandre - at de sparker eller slår hverandre, gulper på hverandre og andre festlige ting... Så jeg kommer til å prøve den første tiden, men jeg kommer ikke til å dø av skuffelse hvis det ikke funker. Interessant det du sier, Sarp, med at søvnkvaliteten ble bedre da de lå alene.

Regner med de kommer til å tilbringe myyyyyye tid sammen i løpet av dagen uansett!

Skrevet

Våre gullunger er 12 uker i dag og sover fortsatt sammen. Utrolig hvordan en kan hylskrike uten at den andre bryr seg, feks når de skal legge seg å sove. Håper de får plass og fortsatt har glede av å dele seng enda lenge..

Skrevet

Hei,

Mine jenter sov i samme sprinkelseng til de var rundt 5 mnd. Intill da sov de godt sammen, og vi så at de søkte mot hverandre for kos da de skulle sovne inn. Etter 5 mnd alder ble de imidlertid mye mer aktive, og de vekket gjerne hverandre med spark og daskende hender...

Prøvde først å legge de tilføtters i samme seng, men etter et par uker hentet vi fram den andre sprinkelsenga. Nå sover de som to nydelige steiner hele natta, og det fungerer utmerket for oss (de er straks 7 mnd).

Skrevet

jentene våre er nå 6 mnd å di sover fortsatt sammen.. di koser seg masse.. vi bruker lekegrida til di som vi fikk laget madrass til. så d er litt større plass. fungerer kjempe fint.. men er nok forskjell fra barn til barn det der.. vi kommer nok til å ha di sammen en stund til vi.. merker at di helst vil ligge sammen foreløpig.. så det fungerer i allefall bra for oss.

Skrevet

Takk for gode tips og erfaringer. Lander på å kjøpe to senger med en gang, vil jo trenge det på sikt. Men bare montere opp den ene først. Så håper jeg de får glede av - og finner roen, ved å sove sammen. Hvis ikke må vi montere opp den andre senga også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...