Gå til innhold

Ringte lege idag.


Leirha

Anbefalte innlegg

Ringte lege, men han er på ferie... i 3uker. Legen som er der tar bare imot akkute tilfeller, dette er jo ikke akkurat akkut kan man si.

Jeg vet at legen min har det veldig travelt og jeg og jeg pleier ikke komme til før 1mnd etter jeg har ringt.

Tenkte på å få henvisning til gyn, siden det kreves nå idag.

Ringte gyn, men di sa at jeg MÅTTE ha henvisning fra legen, og aat di uansett ikke hadde ledig førbegynnelse av oktober :/

Blir lenge og vente det syns jeg.

Jeg som tenkte at jeg hadde lyst på en litt tidlig UL... ihb\vertfall sånn i uke 12-13, forrige gang fikk jeg ultralyd i uke 7... Jeg er bare 5+3 nå da, men allikevell, dritt ferie, og dritt helsesystem....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg får heller ikke legetime før i uke 11ca., pga legens ferie,og min tur rett etterpå...hun sa det ikke spiller noen , siden de nødvendige prøver ikke kan tas tidligere enn en uke før min legetime. er idag 6+0... men når alt virker til å være som det skal så er det vel ikke nødvendig med legetime heller?? hvorfor skal man ha ultralyd tidlig?? (vet ingenting om dette, første spire...:) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenchen

Legen min har ferie nå, og når hun kommer tilbake da reiser jeg på feire, men hun satte meg bare opp hos en annen lege på samme kontor. Jeg skal dit i morgen, er i uke 10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble ikke henvist til noen annen leg, sa bare jeg måtte vente til han kom tilbake. Men ville gjerne inn til gyn, hadde lyst å finne ut hvos langt jeg er på vei, er så utrolig usikker på det.

KAn være jeg er mye lenger enn det jeg regner utifra, siden jeg følte det var noe på gang sist mens, den varte bare 1 dag.. Liker ikke å gå i uvisse sånn som dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei

Du må ikke til GU , hvis du har vært på undersøkelse innen de 3 siste årene!

Var akkurat hos lege selv, og han sa at det var relativt nytt av vi "slipper" GU.

 

Er 5+3 jeg også!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke så normalt å gå så tidlig til legen, og det er så visst ikke vanslig å få UL bare for man vil. Det må nok mer enn som så på vanlig sykehus. Men kan selvfølgelig gå privat og betaole men der får du også høre at det kan være for tidlig og at de ikke kan høre hjertelyd. Så hadde jeg vært deg hadde jeg ventet, for å se embryoet/fostersekken som er ca 4-5 mm langt, og ikke høre hjertelyd kan gjøre at du får mer panikk. På bildesiden min ser du hvor lite du egentlig ser - er ikke mye baby :-)

 

GU er det ikke noe vits i å ta når man er så kort på vei for legen kjenner ikke noe allikevel - hverken på livmortappen eller livmoren utenpå. Fikk beskjed av min lege da jeg hadde bestilt time til uke 7 at kom igjen om ett par uker :-)

 

Den første kontrollen er jo egentig bare for å stadfeste svangerskapet, så konner urinprøvene og papirarbeidet etterhvert :-)

 

Lykke til i svangerskapet :-)

 

PS! Jeg har tatt så mange UL på grunn av blødnigner og er nå i uke 14+4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...